השוק

משרד האנרגיה ורשות החשמל אישרו את הפעלת תחנת הכוח הפרטית IPM בבאר טוביה

אבן דרך בתחרות על משק החשמל והאנרגיה: זוהי התחנה הראשונה שתפעל עפ"י הוראות האסדרה (החלטה 914) של רשות החשמל בזמינות קבועה של 85% שאותה תעמיד לרשות חברת החשמל. את היתרה היא תמכור לצרכנים פרטיים
כפיר אדר |  1
תחנת הכוח IPM (צילום איה בן עזרי)
התחרות על משק החשמל והאנרגיה בישראל הגיעה לנקודה חשובה במיוחד, לאחר שמשרד האנרגיה ורשות החשמל אישרו את הפעלת תחנת הכוח הפרטית IPM בבאר טוביה. מדובר בתחנה הראשונה שתפעל עפ"י הוראות האסדרה (החלטה 914) של רשות החשמל בזמינות קבועה של 85% שאותה תעמיד לרשות חברת החשמל. את היתרה היא תמכור לצרכנים פרטיים.
תחנת הכוח IPM באר טוביה, שעלות הקמתה נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, נמצאת בבעלות גלובל פאוור, לאומי פרטנרס, קרן נוי, הריבוע הכחול, עלמא ואי פי אם 3000  - הוקמה ע"י חברת סימנס אנרגיה ואף תתופעל על ידה. התחנה, בהספק של 450 מגה וואט, צפויה לספק כ-3.5% מצריכת החשמל בישראל ולייצר ביעילות של כ-60% שהיא הגבוהה ביותר מבין תחנות הכוח בישראל, ובכך לתרום הן לשיפור איכות הסביבה והן במתן מענה לגידול הצפוי בשנים הקרובות בשימוש בחשמל. מרבית תפוקת התחנה (85%) תימכר לרשת החשמל הארצית, והיתרה תימכר ישירות לצרכנים פרטיים גדולים.
תחנות כוח מתאפיינות לרוב כמתקנים הנדסיים עצומים המתנשאים לגובה של 50 מטר ומורכבים מאספקטים של צנרת וברזלים המחייבים כמובן ארובה. ב-IPM לעומת זאת, כוסו כל מרכיבי הצנרת והתשתית במעטפת אדריכלית צבעונית המקנה לתחנה חזות של מרכז לוגיסטי בעיצוב מודרני. בנוסף הושקעו משאבים בתאורה מודרנית, המקנים לתחנה חזות לילית מעניינת ומושכת את העין, בהשוואה לזיהום האורי המקובל במתקני תשתית בכל הארץ.
לדברי פיני כהן, יו"ר IPM: "בשם בעלי המניות אני גאה בפרוייקט הענק והמורכב של תחנת הכוח, המהווה נדבך נוסף לצמיחת משק האנרגיה הישראלי ולתרומתו לכל אחד מאזרחי המדינה".
לדברי אסף ויטמן, מנכ"ל IPM: "הפרויקט, שנוסד לפני כ-16 שנה, נחשב לאחד מהפרויקטים הגדולים והמורכבים שנעשו בשנים האחרונות במדינת ישראל. אנו מאמינים שהצטרפותנו לתחרות במשק החשמל תהווה בשורה של ממש, שתאפשר למגזר העסקי להוזיל את עלויות האנרגיה באופן משמעותי בשוק הישראלי ולפתח את משק הגז הטבעי. אנו מודים לכל שותפינו לדרך, לרבות חברת סימנס, שבזכותם הגענו לצומת חשובה זו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל.....
    שלום 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה השמחה? ממשיכים לשחרר פחמן דו חמצני. שריפת גז לא פותרת את בעית גזי חממה. חבל שלא השקיעו את הכסף בתאי PV .
    סגור