השוק
הושלמה הנפקת WeSure לפי שווי חברה של 385 מיליון שקל אחרי הכסף
חברת WeSure גייסה 85 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה לציבור; בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של 72 מיליון שקל מה שהביא את החברה לקחת 5 מיליון שקל נוספים
הושלמה הנפקת חברת WeSure. ההנפקה בוצעה לפי שווי חברה של 385 מיליון שק לאחרי הכסף. בסך הכל הנפיקה החברה 22% ממניותיה וגייסה 85 מיליון שקל.
בימים הקרובים יחלו מניות החברה להיסחר. במסגרת ההנפקה זכתה החברה לביקושי יתר ניכרים הן בשלב המוסדי והן בשל הציבורי של 72 מיליון שקל מה שהביא אותה להגדיל את ההנפקה מ-80 מיליון שק לל-85 מיליון שקל.
מהחברה נמסר כי בהנפקה נטלו חלק שורה של גופים מוסדיים מהמובילים בשוק הישראלי וכן משקיעים זרים. במסגרת השלב הציבורי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר גבוהים, בסך של כ-72 מיליון שקל, גבוה משמעותית מהסכום של כ-5 מיליון שקל שביקשה החברה לגייס בשלב זה (כך שיחס ההקצאה היחסי עמד על כ- 6.96%). את הנפקת החברה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, בליווי של עו"ד שוני אלבק, מיכל ניסני ויותם קליימן ממשרד עו"ד FBC.
WeSure יצאה לגיוס הון בכדי להאיץ את תוכניות הפיתוח העסקי של הקבוצה ובמסגרת זו להרחיב את תחומי הפעילות ונתח השוק של החברה בישראל וכן להיערך לכניסה לפעילות בארה"ב ובאירופה בשנים הקרובות. ווישור גלובלטק היא למעשה קבוצת הביטוח הדיגיטלית הישראלית השנייה, שהונפקה לציבור לאחר Lemonade (הנסחרת בבורסה בארה"ב).
ווישור השיקה את פעילותה העסקית בשנת 2019, החברה נמצאת בשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, שניהם בכירים בענף הביטוח הישראלי עם ניסיון של למעלה משני עשורים בתעשיית הביטוח והפיננסים. החברה וחברות הבנות שלה הוקמו מתוך מטרה להוביל את המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגית, שמתרחשת בשנים האחרונות כמעט בכל תחומי החיים, גם לתחום הביטוח השמרני, תחילה בישראל ובהמשך גם למדינות נוספות בעולם.
מטרת הקבוצה, הפועלת בתעשיית ה-Insure-Tech הצומחת, היא להפוך את מוצרי ענף הביטוח, הנתפסים בעיני הציבור כמורכבים וסבוכים, למוצרים בעלי אופי אינטואיטיבי ופשוט יותר, עם חווית רכישה וניהול שוטף אשר יכולים להיעשות על-ידי הלקוח עצמאית באופן מקוון, עפ"י תפיסת "Mobile First".
"המטרה היא להנגיש את תחום הביטוח כך שיהיה זמין 24/7, בממשקים שקופים וגמישים לציבור הלקוחות, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שונות, תהליכים מונעי מידע, יכולות ניתוח מידע והטמעת אלגוריתמים "חכמים" בתהליכים שונים בעולם הביטוח, המפחיתים את השימוש במסמכים וטפסים מודפסים, בצורה יעילה ואפקטיבית לטובת הלקוח" אמרו היום בחברה.
עם ההתרחבות הצפויה של הקבוצה לשוק הביטוח האלמנטרי בארה"ב, עשויה הקבוצה להצטרף לחברות ביטוח דיגיטליות נוספות הפועלות בארה"ב (חלקן הוקמו על ידי יזמים ישראלים), וביניהן: HIPPO, Next Insurance, Lemonade, Metromile,Root ואחרות. בשונה מאחרים, קבוצת WeSure, מציגה כבר לאחר שנתיים ראשונות של פעילות, רווח מתחום פעילות הביטוח בישראל, נתון תקדימי גם ביחס לזירה העולמית.
הנתונים בדוחות הכספיים המאוחדים שנכללו בתשקיף החברה מלמדים על הצלחתה של weSure לייצר צמיחה משמעותית ולהגיע לאיזון תפעולי מפעילות הביטוח תוך תקופה קצרה ביותר.
בתשעת החודשים הראשונים של 2020 צמחו הפרמיות ברוטו בלמעלה מ- 120% והסתכמו לכ- 184.1 מיליון שקל בהשוואה לכ- 83.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השלישי של שנת 2020 המשיכה החברה לגדול ורשמה צמיחה משמעותית בהכנסותיה מפרמיות שהורווחו שהסתכמו בכ- 57.6 מיליון שקל, לעומת כ- 20.8 מיליון שקל עלייה של כ- 177%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


