השוק

לקראת החלטת הריבית בארה"ב: ירידה חדה במכירות הקמעונאיות בפברואר

בארה"ב מייחסים את הירידה במכירות הקמעונאיות במזג האוויר הקשה ובחשש של הציבור להיכנס למרכזי סחר סגורים
ניצן כהן | 
טיימס סקוור ניו יורק ארה"ב (Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
נתוני מקרו לא טובים התפרסמו אמש (שלישי) בארה"ב לפיהם המכירות הקמעונאיות ירדו בחודש פברואר ב-3% לאחר שבחודש ינואר עלו ב-7.6%. הנתון החציוני בהערכות של הכלכלנים בארה"ב צפה ירידה של 0.5% במכירות.
נתוני המכירות הקמעונאיות שהן סמן לצריכה הפרטית שהיא קריטית בכלכלות המערביות יהווה אחד הנתונים המרכזיים שיעמדו לעיני חברי ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) שאמורים להתכנס בימים הקרובים לקראת החלטה על המדיניות המוניטרית של ארה"ב בפעם הראשונה לאחר אישור התוכנית הכלכלית המרחיבה של הממשל בעידן ג'ו ביידן.
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, אמר: "הירידה בשיעור של 3% במכירות הקמעונאות בחודש פברואר משקפת דעיכה זמנית של השפעת ההרחבה הפיסקלית (משלוח צקים בסך 600 דולר לאדם בדצמבר-ינואר) והפרעות לפעילות שנגרמו בגלל מזג האוויר החורפי הקשה.
"עם זאת, הסבב הבא של ההרחבה תקציבית (צקים בסך 1,400 דולר לאדם שכבר נשלחו לאחרונה) יתרום לכך שההוצאות של הצרכנים יראו עלייה בחודש במרץ. הירידה בנתון של פברואר גם מוסברת בתיקון כלפי מעלה לנתוני המכירות של חודש ינואר, כאשר המכירות עלו ב- 7.6%, במקום שיעור של 5.3% שדווח בתחילה.
"המכירות הקמעונאיות בקבוצת הביקורת ("מכירות ליבה") ירדו בחודש שעבר ב -3.5%, אך זה מחק רק חלק מהעלייה המתוקנת כלפי מעלה של 8.7% בינואר. כמו כן, ההשקה המואצת של החיסונים בארה"ב תאפשר פתיחה נרחבת מחדש של המשק בחודשים הקרובים, ואז צמיחת הצריכה תהיה חזקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה