השוק
הירידה בשווי בית הזיקוק באשדוד מחקה את הרווחים של פז
ב-2020 נפגעו הכנסות פז מירידה בביקוש לדלק סילוני בשל ההשבתה של הטיסות; מכירות רשת חנויות הנוחות yellow זינקו והתקרבו למיליארד שקל
פז סיימה את שנת 2020 עם הפסד של 366 מיליון שק לכשכ-284 מיליון שקל מהם מיוחסים לירידה בשווי של בית הזיקוק באשדוד. נתון מעניין הוא המכירות של yellow, רשת הנוחות שפתוחה 24 שעות ביממה והייתה לאחת הרשתות שנהנו בתקופת הקורונה מעלייה במכירות של 12% כשהמכירות התקרבו לכמיליארד שקל.
פז הציגה צמיחה של 5% ברווח התפעולי של מגזר התעשיות בזכות שיפור בתוצאות העסקיות בפזגז, פזקר ופז שמנים, שפיצו על הירידה בשרותי ונכסי תעופה אשר נפגעו מהקיטון בביקוש לדס"ל בשל משבר הקורונה. פזגז סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם עלייה של 13% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 138 מיליון שקל ורווח נקי של 101 ממיליון שקל בשנת 2020.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת פז:" שנת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד לקבוצת פז. עם חזרת המשק לפעילות מלאה אנו רואים סימנים להתאוששות בכלל מגזרי הפעילות ובכלל זה בענף הדלקים בתחנות .
"לצד משבר הקורונה המתמשך שהשפיע על כל מגזרי פעילות החברה ובאופן עמוק על פעילות משק הדלק, על מרווחי הזיקוק ועל כמעט עצירת מוחלטת של פעילות התעופה, ביצענו תהליכי מיקוד והתייעלות כדי למתן את הפגיעה במגזרי הפעילות בקבוצה. נקטנו בפעולות לחיזוק, הרחבה, פיתוח והשבחת זרוע הקמעונאות ובעיקר רשת חנויות הנוחות yellow, כחנויות מועדפות לביצוע קניה משלימה, שהניבו שיא במחזור ההכנסות השנתי של קרוב למיליארד שקל כאשר מגמת הצמיחה הדו ספרתית במחזור ההכנסות של yellow ברבעון הרביעי נמשכת גם לתוך שנת 2021.
"על אף הקשיים שהציבה שנת הקורונה אני מעודד מההתקדמות ביישום התוכנית האסטרטגית שהצגנו לחיזוק זרוע הקמעונאות. חתמנו על רכישת פעילות הרשת הפופולרית והצומחת "סופר יודה" שהינה אחת מרשתות הסופרמרקטים השכונתיים המובילות בישראל ובכוונתנו להכפיל את מספר הסניפים בתוך שלוש שנים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


