השוק
פרטנר מסכמת את שנת 2020, האם המנויים נטשו את החברה?
פרטנר צלחה את שנת הקורונה בעיקר הודות לשירותי האינטרנט באמצעות רשת הסיבים של החברה; שירותי הטלוויזיה של החברה המשיכו לצבור מנויים בעיקר לשירות המשולב עם נטפליקס
משבר הקורונה פעל על חברות התקשורת במספר מגמות שחלקן פעלו אחד נגד השני. מחד, אנשים ישבו בבית וגדלה הדרישה לאינטרנט מהיר כך שהביקוש לתשתית הסיבים של פרטנר גדלה משמעותית. במקביל אנשים צרכו שירותי סלולר (בעיקר אינטרנט) כדי לא להעמיס על התשתית הקווית אולם מנגד, אנשים לא טסו לחו"ל ותיירים לא הגיעו לישראל כך שההכנסות מנדידה בסלולר נפגעו.
השירות של פטנר שהוא המעניין ביותר הוא שירות האינטרנט על תשתית הסיבים האופטיים שמאפשרים גלישה במהירות של ג'גה אחד, מהירה משמעותית גבוהה יותר מהתשתיות המסורתיות ולא פחות חשוב, יציבות השירות.
נכון לתום שנת 2020 חיברה פרטנר 153 אלף משקי בית לתשתית הסיבים שלה כשמהם 63 אלף בתי אב התחברו השנה לשירות. הרווח השנתי הנקי של החברה הסתכם ב-17 מיליון שקל נתון מצוין בהשוואה למתחרה העיקרית סלקום שהפסידה כסף.
מנתוני החברה עולה כי מספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב-179 אלף מנויים חדשים ונתח השוק של החברה צמח ב-2020 מ-25% ל-27% משוק הסלולר בישראל.
עוד עולה מנתוני החברה כי 63 אלף משקי בית חדשים הצטרפו לתשתית הסיבים של פרטנר ב-2020, ונכון להיום יותר מ-150 אלף משקי בית כבר מנויים ל'פרטנר פייבר'.
לשירותי הטלוויזיה של פרטנר הצטרפו השנה 44 אלף מנויים חדשים כשכ-75% מכ-234 אלף מנויי הטלוויזיה של פרטנר מחוברים גם לשירותי האינטרנט של החברה.
למרות שנת הקורונה והירידה בהכנסות מחבילות גלישה בחו״ל, שמרה פרטנר על יציבות בהכנסות שהסתכמו ב- 3.2 מיליארד שקל ללא שינוי בהשוואה להכנסות בשנת 2019.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: "בסיכום שנת הקורונה והמורכבות התפעולית שלה, הצליחה פרטנר לשמור על יציבות בהכנסות ולהציג רווח. בשנת 2020 נוספו לפרטנר מאות אלפי מנויים שהצטרפו לשירותי החברה בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה.
"בשנת 2020 ביצענו את קפיצת המדרגה הגדולה של קבוצת פרטנר בשוק האינטרנט, עם זינוק של 23% במספר המנויים מבוססי תשתית האינטרנט שהסתכם ב-329 אלף מנויים בסוף השנה, כתוצאה מהצטרפות של עשרות אלפי מנויים חדשים ל'פרטנר פייבר'".
כאמור, הרווח הנקי של החברה הסתכם בשנת 2020 ב-17 מיליון שקל (בהשוואה ל-19 מיליון שקל ב-2019), והרווח התפעולי עלה ל-96 מיליון שקל ב-2020 (בהשוואה ל-87 מיליון שקל ב-2019).
ההכנסות משירותים הסתכמו בשנת 2020 ב-2,508 מיליון שקל, ירידה של 2% בלבד בהשוואה לשנת 2019, בזכות הצמיחה העקבית של ההכנסות משירותים במגזר הקווי מאז השקת תשתית הסיבים האופטיים ופרטנר TV ברבעון ה-3 של 2017.
ההכנסות מציוד הסתכמו בשנת 2020 ב-681 מיליון שקל, עליה של 1% בהשוואה לשנת 2019, וזאת למרות סגירת הקניונים ומרכזי הקניות מספר פעמים במהלך השנה ולתקופות ממושכות, בין השאר בזכות הרחבת המכר בדיגיטל והתאמה מהירה למציאות הקורונה עוד במהלך הסגר הראשון.
החוב נטו נכון לסוף השנה הסתכם ב-657 מיליון שקל, ירידה של יותר מ-30% בהשוואה ל-31.12.2019, בעיקר בשל גיוס הון בתחילת השנה והודות לתזרים מזומנים חופשי חיובי.
כאמור, הנתונים המעניינים הם מצבת לקוחות החברה כשבסלולר – בסיס המנויים הסתכם ב-2.84 מיליון מנויים, עלייה של 179 אלף מנויים בשנה. נתח השוק של החברה צמח במהלך 2020 מ-25% ל-27% משוק הסלולר בישראל.
מהחברה נמסר כי מדובר בצמיחה אורגנית, בין השאר בזכות השקעה בבסיס הלקוחות הקיים והמשך ירידה בשיעור הנטישה שהסתכם ב-30% ב-2020 וב-7.2% ברבעון הרביעי.
בסיס מנויי האינטרנט של החברה הסתכם ב-329 אלף מנויים, עלייה של 61 אלף מנויים בשנה. העלייה נובעת מתוספת של 63 אלף משקי בית שהתחברו לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר, ונכון להיום ל'פרטנר פייבר' כבר יותר מ-150 אלף משקי בית מנויים, מתוך יותר מ-500 אלף משקי בית בבניינים שמחוברים לתשתית (Home Connected).
לשירותי הטלוויזיה של החברה, פרטנר TV, הצטרפו יותר מ-44 אלף משקי בית במהלך 2020, מרביתם לתכניות בהן שירות Netflix כלול. נכון להיום, יותר מ-75% מכ-234 אלף מנויי הטלוויזיה של פרטנר מחוברים גם לשירותי האינטרנט של החברה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


