השוק

הערכות: בנק ישראל מנע היום ירידה חדה של הדולר

ראש דסק אסטרטגיות שווקים בלאומי שוקי הון אומר כי כנראה מה שמאזן היום את מכירות המשקיעים הזרים והמקומיים הוא רכישות מט"ח של בנק ישראל
ניצן כהן |  3
אמיר ירון (צילום עמוד הפייסבוק של בנק ישראל עריכה אייס)
הדולר ממשיך להיחלש היום ונראה כי אלמלא רכישות של בנק ישראל הרי שהדולר היה היום יורד לנקודת שפל חדשה.
קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, אמר היום כי: "השקל נסחר הבוקר ביציבות מול הדולר בשער של 3.2430 שקל לדולר, בהמשך למגמת ההתחזקות מול הדולר בשבוע האחרון, שהביאה אותו מתחת לשער 3.25 שקלים לדולר. לפרק זמן קצר ביום שני נסחר הדולר ברמה של 3.2360 שקל. 
"מכירות המט"ח מגיעות מצד זרים ומקומיים כאחד. מנגד בנק ישראל כנראה ממשיך ברכישות ומאזן חלק מההיצע המט"חי".
עוד אמר לוי כי "בשבועות האחרונים השקל מתחזק מול הדולר כתוצאה מחולשה הדולר בעולם, זאת במקביל לתהליך של התחזקות רציפה של השקל ביחס לסל המטבעות, לשער 76.3 נקודות. השבוע התחזקות השקל באה לידי ביטוי גם מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות הנוספות של ישראל, בריטניה ואירופה.  למרות ההתחזקות המשמעותית מול הסל, השקל נחלש מול מטבעות המפיקות הגדולות של המחצבים וחומרי גלם, כמו למשל הדולר הקנדי, האוסטרלי, קרונה הנורבגית והרובל הרוסי. זאת, בתמיכת העלייה החדה במחירי המתכות, הסחורות החקלאיות והמזון בשבוע האחרון. ההשפעה של מטבעות אלה על סל המטבעות ועל הפעילות הכלכלית בישראל פחותה, מכיוון שחלקן בסחר הגלובלי של ישראל נמוך יחסית למשקלן של ארה"ב, אירופה ובריטניה.
"בכל הנוגע להמשך מעריך לוי כי "הפעילות הריאלית, הידיעות על עסקאות שונות העשויות להגביר את  זרם ההון לישראל דרך ה-FDI, לאחרונה גם בתחום הגז הטבעי, והאווירה החיובית בשוקי ההון תומכות בהיצע מט"ח ובהתחזקות השקל בצורה הדרגתית לאורך השנה. גוברת ההסתברות כי מהלך ההתחזקות המהיר יחסית של השקל בימים האחרונים, יוביל את בנק ישראל להגדיל שוב את קצב הרכישות שלו בשוק המט"ח. להערכתנו, במהלך 12 החודשים הקרובים, השקל ייסחר בטווח ממוצע של 3.17-3.27 שקל לדולר. תחזית זו לוקחת בחשבון המשך התחזקות הדרגתית של השקל בתמיכת הכוחות הבסיסיים של עודף בחשבון השוטף ובתנועות ההון, המשך רכישות מאסיביות של בנק ישראל, והיחלשות מסוימת של הדולר במהלך החודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמה דולרים הם עוד יכולים לקנות
    חיים 05/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד מתי הם יכולים לקנות דולרים ולהפסיד כסף גם ככה יש פה גרעון הגדול בתולדות המדינה . עוד לבזבז כסף ולהפסיד בנק ישראל נפל על הראש
    סגור
  • 2.
    2.8 בקרוב (ל"ת)
    יובל 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בגידה
    ישראל 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שמעורב בהחלשת השקל מול הדולר העלוב צריך להיות מואשם בבגידה- לא פחות. תזכרו את זה טוב טוב. מי שמכיר את המטריה מבין את כוונתי.
    סגור