השוק

מספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק עלה ל-2.83 מיליארד

הרשת החברתית שהיא למעשה מעצמה חברתית סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר ורווח נקי של 9.5 מיליארד, כמעט מכפול מהרווח ברבעון המקביל
ניצן כהן |  1
פייסבוק (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם שהיא למעשה מעצמה חברתית, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 17.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ורווח נקי של 9.5 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 4.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נתון מעניין שמציינת פייסבוק בדוחות הכספיים שלה הוא כי תשלומי המס של החברה גדלו ב-1%, מה שהפך את המס האפקטיבי שמשלת החברה ל-17% לעומת 16% ברבעון המקביל. החברה שילמה ברבעון הראשון של השנה מסים של 2 מיליארד דולר לעומת מס של 950 מיליון דולר ברבעון המקביל.
עוד עולה מהנתונים כי מספר המשתמשים הפעילים מידי חודש גדל ברבעון הראשון ל-2.853 מיליארד לעומת 2.79 מיליארד ברבעון הרביעי של השנה. עיקרן המשתמשים בפייסבוק הם ממדינות אסיה פסיפיק ומספרם מסתכם ב-1.23 מיליארד כשבארה"ב וקנדה הסתכם מספר המשתמשים הפעילים מידי חודש ב-259 מיליון לעומת 258 מיליון ברבעון הרביעי של השנה. 
עיקר ההכנסות של פייסבוק באות מפרסום ממוקד והחברה ניצבת כיום בפני שני אתגרים משמעותיים, אפילו שלושה. האתגר הראשון הוא המודעות לפרטיות ושינוי הגדות ברירת המחדל של אפל כך שמי שמשתמש בפייסבוק באייפון הפופולרי יצטרך לאשר באופן פוזיטיבי ואקטיבי לפייסבוק לאסוף נתונים עליו מה שעלול להביא למצב שחלק ניכר ממשתמשי האייפון יסרבו לאשר והרשת תאבד כוח בכל הנוגע לפרסום ממוקד.
האתגר השני הוא הדרישה ההולכת וגוברת של מדינות בעולם מפייסבוק (אבל לא רק) לשלם בעד הפצת תוכן כך למשל באוסטרליה נאלצה פייסבוק לשלם למוציאים לאור כדי שלא להפר זכויות יוצרים שיש למו"לים על התוכן שהם מייצרים.
האתגר השלישי הוא נושא עולמות המס. ענקיות האינטרנט מצליחות לחמוק מתשלומי מס מלאים על הרווחים שלהם ברחבי העולם וכעת הן נוצרה אווירה ציבורית שמאפשרת לממשלות להגביר את הלחץ על הענקיות מה שישחוק את הרווחים שלהן בהמשך.
נתון מעניין נוסף שעולה מהדוחות של פייסבוק הוא ההכנסה הממוצעת מכל משתמש שברבעון הראשון של השנה ירדה בכל השווקים בהם היא פועלת. כך למשל באירופה ההכנסה למשתמש ירדה ל-15.39 דולר לעומת 16.87 דולר ברבעון הרביעי של השנה. בארה"ב וקנדה היא ירדה ל-48.03 דולר לעומת 53.56 דולר ברבעון הרביעי של השנה.
כאן המקום לציין כי שנת 2020 הייתה שנה חריגה בעולם הפרסום ברשתות החברתיות מאחר ואנשים שהו בסגר ולכן עסקים שרצו להגיע ללקוחות היו צריכים לעשות את זה באמצעות פרסום ברשתות החברתיות וזה גרם לעלייה בהכנסות שלהם מפרסום במהלך שנת 2020. נקודה מעודדת היא כי הירידה בהכנסות למשתמש הייתה נמוכה יחסית למה שהיינו מצפים עם החזרה לשגרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה בגלל ההתרבות האקספוננציאלית
    חחח 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של השמאלהטב. במקום ילדים הם מולידים בוטים...
    סגור