השוק

דירוג מניות הבנקים לחודש אפריל; איזה בנק הניב את התשואה הטובה ביותר?

מניות הבנקים המשיכו בחודש אפריל להניב תשואה חיובית וההערכה המרכזית בשוק ההון שהן הולכות לשנה טובה; אז איזו מניה הניבה את התשואה הטובה ביותר לחודש אפריל? הדירוג המלא
ניצן כהן | 
מזרחי טפחות בנק הפועלים בנק לאומי בנק דיסקונט (צילום פלאש 90)
קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שמניות הבנקים הולכות לשנה טובה והן יהיו יעד מרכזי למשקיעים הזרים שיתדלקו אותן.
נסביר כמה מגמות שתומכות במניות הבנקים: צמיחה כלכלית מואצת שתשפר את כושר ההחזר של הלקוחות ובמקביל תגדיל את הביקוש להלוואות חדשות שכושר ההחזר של הלווים יהיה גבוה.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא העלייה בסביבת האינפלציה והתחזית לעלייה בריבית. שני נתונים אלה תומכים ברווחיות המערכת הבנקאית וזאת משום כשהאינפלציה עולה והריבית עולה הרי שהלוואות שניתנו והן צמודות בדרך כלשהי לריבית בנק ישראל (פריים וכד') ו/ או למדד המחירים לצרכן הרי שההחזר של הלקוחות על הלוואות גדל וכך הרווחיות מאותן הלוואות גדלה.
עוד נתון שתומך בבנקים הוא העובדה שבשנה שעברה הבנקים רשמו הוצאות להפסדי אשראי גדולים במיוחד וככל שהצמיחה חוזרת לקצב טוב הרי שההלוואות שנמחקו בשנה שעברה יוחזרו למערכת באופן כמעט מלא מה שאומר שהבנקים יבטלו הפרשות לחובות מסופקים מה שיגדיל את הרווחיות שלהם.
נתון נוסף הוא העובדה שבנק ישראל מוריד את המגבלות על חלוקת דיווידנדים והבנקים יחזרו לחלק דיווידנדים ולתמוך במניה באמצעות רכישה עצמית מה שמשקיעים זרים מאוד אוהבים.
 
כך או אחרת. הבנק שהניב בחודש אפריל את התשואה הטובה ביותר הוא הבנק הבינלאומי שהניב תשואה חיובית של 7% בחודש אחד. מתחילת השנה הניב הבינלאומי תשואה חיובית של כ-17%. הבנק עם התשואה השניה בחודש אפריל היה בנק דיסקונט שהניב תשואה חיובית של 5.3% כשמתחילת השנה הניב דיסקונט תשואה חיובית של 18%.
הבנק שהניב את התשואה השלישית הוא בנק בנק לאומי עם תשואה של 4.1%. בנק מזרחי הניב באפריל תשואה של 4% ובנק הפועלים הניב תשואה חיובית של 0.7% בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה