השוק

מנכ"ל בית ההשקעות מור: "האירועים הביטחוניים מגולמים בבורסה"

יוסי לוי, מבכירי המנהלים בשוק ההון אומר כי המהומות ברחבי הארץ כמו גם החזית בעזה נתפסת בקרב המשקיעים כאירוע קצר טווח שלא ישפיע על הכלכלה לאורך זמן ולכן העיניים מופנות לשוק האג"ח האמריקאי
ניצן כהן | 
יוסי לוי מנכ"ל מור השקעות (צילום בועז צרפתי)
מנכ"ל בית ההשקעות מור, יוסי לוי, הוא מבכירי המנהלים בשוק ההון המקומי ולכן לניתוח שלו של השווקים יש משמעות רחבה. לוי מעריך שהמשקיעים בבורסה די אדישים למצב הביטחוני ולאירועים ברחבי הארץ שנתפסים כאירוע קצר טווח שאין לו השפעה דרמטית על הכלכלה המקומית שנותרה חזקה.
"כרגע עליית התשואות היא הדאגה הגדולה, היא הוציאה אוויר ממניות הטכנולוגיה שנסחרות במכפיל מכירות גדול מידי ולכן הן ירדו, אבל אנחנו רואים שהעניין המשמעותי הוא שהשוק המקומי לא מגלם כרגע את המהומות כי ההנחה היא שזה יסתיים מהר וזה למעשה אירוע חולף".
- אם האירועים לא מגולמים אז ככל שהם יתארכו נצפה לתיקון של השוק?
"כל עוד התשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים לא יעברו את הרצועה של 1.75% עד 2.25% אז השוק יעשה תיקון של 10% עד 15% ומעל זה יהיה תיקון משמעותי. השוק ייצא לתיקון משמעותי רק אם הוא ישבור את הרצועה הזו.
"תזכור, בישראל לא מתייחסים כרגע למה שקורה בעזה והשוק המקומי מתנהג כמו השווקים בעולם. ראינו את זה אתמול כשהנאסד"ק ירד חזק והתחיל עם חוזים חיוביים ובישראל ירדנו רק ב-1% וכשהשוק עבר לעליות גם כאן השוק עבר לעליות וזה אומר שהמתאם גבוה.
"דבר נוסף שאני רוצה שתשים אליו לב הוא סביבת האינפלציה שבישראל היא כבר 2.2%, זה מעיק על השקלים והשאלה אם זה לא מוגזם כי האינפלציה צפויה לקפוץ לשנה שנתיים ולא יותר מזה ולכן זו שאלה שאנחנו צריכים להחליט עליה בהמשך".
- הציבור בקרנות הנאמנות לא עצבני יותר?
"לא. אין שינוי בטעמים של הציבור. למעשה אין כמעט יציאה של כסף, מה שכן רואים שהבנקים בישראל ובעולם חזקים כי העקום תלול וכשהאג"חים עולים הבנקים מרוויחים וזה גם בימים של ירידות. אנחנו רואים גם מעבר של משקיעים ממניות טכנולוגיה למניות ערך אז ככה שאנשים לא יוצאים מהשוק אלא מטים כסף מאפיק לאפיק" אומר לוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה