השוק

זו עסקת הענק בין מגדל ביטוח לדוראל בהיקף של 1.2 מיליארד שקל

הושלמה העסקה המטורפת בשוק האנרגיה המתחדשת במסגרתה נכנסת מגדל ביטוח כשותפה אסטרטגית בחברת הבת ותשקיע בפרויקטים של Doral LLC בארצות הברית. כך תעבוד ההשקעה
כפיר אדר | 
ראשי מגדל ודוראל (צילום מגדל)
בהמשך לדיווח על עסקת הענק בין מגדל ביטוח לבין דוראל אנרגיה, החברה מדווחת היום (שלישי), על השלמת העסקה ועל חתימת חוזה השותפות עם מגדל ביטוח, אשר במסגרתו תרכוש מגדל כ-20% מפעילותה של חברת הבת של דוראל בארצות הברית. מדובר באחת מעסקאות ההשקעה הגדולות ביותר בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת.
במסגרת העסקה שנחתמה, תשקיע מגדל סכום של כ-110 מיליון דולר, מרביתו במזומן וחלקו בכפוף לעמידה באבני דרך, בתמורה  ל-20% בחברת הבת בארה"ב Doral LLC: במועד השלמת העסקה תשלם מגדל סך של כ-70 מיליון דולר. 20 מיליון דולר ישולמו בהתקיימות סגירה פיננסית של פרויקט בבעלות Doral LLCובהספק של לפחות 100 מגה-וואט; ויתרת התמורה בסך של 20 מיליון דולר תשולם בהתקיימות סגירה פיננסית של פרויקט נוסף או בחתימה על הסכם מכירת חשמל (Power Purchase Agreement) של פרויקט בהספק מינימלי של 150 מגה-וואט.
הוסכם כי במקרה של הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של Doral LLC בשווי מינימלי של בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר, מגדל תשלם סכום נוסף בסך של 15 עד 20 מיליון דולר בגין מניותיה, והכל בהתאם למנגנון שנקבע בהסכם ההשקעה. עוד במסגרת העסקה, מגדל ביטוח תיכנס כשותפה ישירה גם בחלקו הראשון (כ-480 מגה-וואט) של הפרויקט הסולארי הגדול של Doral LLC באינדיאנה, בהשקעה המוערכת בכ-100 מיליון דולר נוספים. Doral LLC תשמר החזקות רוב ושליטה בפרויקט.
פרויקט אינדיאנה, אשר צפוי להיכנס להקמה במהלך שנת 2021 ,הוא אחד הפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית. השלב הראשון של הפרויקט כבר זכה למרבית האישורים הנדרשים ואף נחתם לגביו לאחרונה. הסכם מכירת חשמל (PPA) מול AEP, אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב. בנוסף, מגדל ביטוח תעמיד ל-Doral LLC מסגרת אשראי בסך של 130 מיליון דולר נוספים על פי עקרונות שהוסכמו בין הצדדים. 
בסה"כ תקצה מגדל, במסגרת העסקה, סך של כ-355 מיליון דולר (כ-1.2 מיליארד שקל בסך הכל). היקף ההשקעות עשוי לגדול במאות מיליוני דולרים בטווח הנראה לעין עם הבשלתם של פרויקטים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה