השוק

רני צים עולה ליגה: סיכם על רכישת נכסי פסגות ב-300 מיליון שקל

הנכסים שנרכשים כוללים 90 מיליארד שקל שמחולקים מחצית בקרנות הנאמנות מחצית בניהול התיקים. הרכישה תתבצע דרך וואליו קפיטל הבורסאית
ניצן כהן |  2
רני צים (צילום מאיר אדרי)
איש העסקים רני צים, עולה ליגה ורוכש את נכסי פסגות שלא נמכרו לאלטשולר שחם, כלומר: את קרנות הנאמנות וניהול התיקים של בית ההשקעות. צים ישלם כ-300 מיליון שקל בתמורה ל-75% מהמניות של חברת קרנות הנאמנות וניהול התיקים.
קרנות הנאמנות של פסגות מנהלות כ-40 מיליארד שקל וחברת ניהול התיקים שגם כוללת את חבר הבורסה, מנהלת כ-50 מיליארד שקל, בעיקר מדובר בתיקי השקעות של משקיעים מוסדיים ועודפי מזומנים של חברות ציבוריות.
צים גבר על בהתמודדות על קונסורציום של משקיעים שכלל את בית ההשקעות מור, חברת הביטוח הפניקס וחברת הביטוח הפניקס באמצעות אקסלנס. קונסורציום המשקיעים לטש עיניים בעיקר על חבר הבורסה של פסגות וחברת ניהול התיקים, בעוד שנכסי קרנות הנאמנות נחשבים לנכס פחות אטרקטיבי בשל היותם "כסף טיפש".
עם השלמת הרכישה תהפוך וואליו קפיטל לבית השקעות לגיטימי בשוק ההון, אולם בשל העובדה שלא מדובר במותג מספיק חזק ובארגון שמוכר בתחום ניהול הכסף, הוא עלול לסבול מעזיבה מאסיבית של כסף מקרנות הנאמנות, כסף שמאופיין בניידות רבה בין המותגים המובילים בשוק. 
ואליו קפיטל יוצגה בידי עוה"ד יעקב אנוך, אשר סופן וליהיא בכר ממשרד מ.פירון ושות'
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלטשולר שחם בית ההשקעות הגדול במדינה בפער !
    אלטשולר שחם 06/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה להכניס לתיק
    סגור
  • 1.
    יישר כח (ל"ת)
    יאיר 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור