השוק

חברת KIP מדובאי קיבלה אופציה לרכוש 10% מאקווריוס לפי שווי של 5 מיליארד דולר

חברת KIP קיבלה אופציה לרכוש 10% מאקווריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר; המפעל במפרץ הפרסי יוקם בהשקעה של מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
גל פרידמן (צילום רמי זרנגר)
אקוואריוס מנועים הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באמירויות המאוחדות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס.
המפעל ייצר מוצרים לתעשיית הרכב יוקם ויופעל על ידי חברה שתוקם על ידי הצדדים -Middle East Aquarius Automotive. חברת KIP תפעל על מנת לגייס סכום של 1-1.2 מיליארד דולר שישמש להקמת הפרויקט ושיושקע בחברה שתוקם כנגד הקצאת מניות בה בשיעור שיוסכם בין הצדדים.
בנוסף, במסגרת מזכר ההבנות ניתנה ל-KIP אופציה למשך תקופה של 14 חודשים ממועד החתימה על המזכר, לרכישה של עד 10% מההון המונפק והנפרע של אקוואריוס מנועים עצמה לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר.
KIP היא מאוגדת בבריטניה ובעלת זרוע פעילות בתחום האנרגיה הממוקמת בדובאי. החברה פועלת בתחום חיפושי הנפט, הגז והכרייה.
שיתוף הפעולה של KIP עם אקוואריוס מנועים הינו חלק מכניסתה של KIP לתחום האנרגיה הירוקה בעולמות המימן, ולהערכת אקוואריוס - יכולותיה של KIP בעולמות הייצור והתשתיות ברחבי העולם צפויות לסייע לאקוואריוס בכניסתה לפעילות משמעותית בשוק הרכב העולמי.
בחודש שעבר דיווחה אקוואריוס על התקדמות טכנולוגית. המנוע הלינארי שפיחתה החברה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו ע"י חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. חברת AVL הינה גוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו של המנוע שפיתחה אקוואריוס.
בניסוי שבוצע, פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HC ברמות זניחות עד אפסיות. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה