השוק

הקורונה לא עצרה את היזמים: עלייה של 5% בהגשת בקשות לפטנטים בישראל

על פי דוח רשות הפטנטים ל-2020, הוגשו 8,123 בקשות בארץ מצד זרים ומקומיים,  הוגשו פי חמש "בקשות ירוקות" (בקשות על טכנולוגיות שמטרתן לסייע לשיפור איכות הסביבה)
כפיר אדר | 
פטנט הקנאביס החדש (צילום יחצ)
רשות הפטנטים פרסמה השבוע דו"ח סיכום פעילות לשנת 2020 אשר מראה כי למרות הצפי להאטה כלכלית בשנה זו – נמשכת מגמת העלייה בהגשת בקשות לפטנט בישראל - 5% לעומת השנה הקודמת לה. הבקשות נרשמו הן על ידי מבקשים זרים והן על ידי מבקשים ישראליים, כאשר סה"כ הוגשו בשנת 2020 סך של 8,123 בקשות לפטנט בישראל.
 
לדברי תמר מורג-סלע, שותפה וראש מחלקת מדעי החיים בקבוצת ריינהולד כהן המתמחה בקניין רוחני, ודליה ריבנזון-סגל, שותפה ועורכת פטנטים בקבוצה: "ניתן לראות כי שנת 2020 הייתה שנה של משברים, לצד התחדשות בולטת בתחומים טכנולוגים הקשורים ישירות או בעקיפין למציאת פתרון למגפת הקורונה. העלייה בהגשת בקשות לפטנט בישראל נצפתה באופן משמעותי יותר בתחומי הכימיה (עלייה של כ- 8% לעומת 2019) ובתחומי הצריכה אישית (בין היתר, חקלאות, מזון, בריאות, עליה של כ 11%). עלייה זו הינה בהתאמה למגמה במשרד הפטנטים האירופאי, שם נצפתה בשנת 2020 עלייה של כ -10% בהגשות בקשה לפטנט בתחומי הפארמה ו-6% בתחומי הביוטכנולוגיה".
עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2020 הוגשו פי חמש "בקשות ירוקות" (בקשות על טכנולוגיות שמטרתן לסייע לשיפור איכות הסביבה). מגמה זו עולה בקנה אחד עם החלטת רשות הפטנטים באפריל 2020 שבקשות לפטנט שמטרתן לאבחן, לטפל, למנוע או למגר בדרך אחרת את נגיף הקורונה תיחשבנה בקשות ירוקות ולפיכך זכאיות לעדיפות בבחינת הבקשה.
הנתונים המופיעים בדוח אף תומכים בשינוי הארגוני שרשות הפטנטים מיישמת בשנים האחרונות, במסגרתו אוישו תקנים של בוחני פטנטים, שופרו הוראות העבודה של הבוחנים, הותקנו מערכות מחשוב משופרות התומכות בהליך הבחינה ופורסמה אמנת שירות אשר עודדה את המחויבות לעמידה באיכות השירות. כך עולה שממשיכה מגמת ההתייעלות בבחינה, עם ירידה של כ-50% במשך בחינת בקשות לפטנט מאז 2015. יחד עם זאת, עדיין נשמר פער בין משך הבחינה בתחומי הביוטכנולוגיה, הכימיה והפארמה אשר גבוה ביחס למשך הבחינה הממוצע לכל התחומים.
כהמשך ישיר לשינויים החיובים אותם עוברת רשות הפטנטים, זו פרסמה לאחרונה מנוע חיפוש באתר הרשות אשר יאפשר מדרגת התייעלות נוספת בבחינה, בין היתר, בהנגשת מידע למבקשים ישראלים ומבקשים זרים, בדומה לקיים במנועי חיפוש מקבילים ברשויות בחינה אחרות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה