השוק

משה חוגג לא הגיש דוחות למס הכנסה - נפתחו נגדו הליכי גביה

ככל הנראה מדובר על שנת 2018, שאז לא הגיש חוגג דוחות למס הכנסה ובתגובה הוציא מס הכנסה שומה על פי מיטב השפיטה ופנה להליכי גביה; ככל הידוע, חוגג הסדיר את הנושא מול מס הכנסה 
ניצן כהן | 
משה חוגג (צילום פייסבוק)
איש העסקים משה חוגג נתקל לאחרונה בהליכי גבייה שנקט נגדו מס הכנסה לאחר שלא הגיש דו"ח לשנת 2018. על פי הידוע, לאחר שחוגג לא הגיש את הדו"ח (עבירה טכנית), הוציא לו מס הכנסה שומה על פי מיטב השפיטה ופנה להליכי גביה. או אז הסדיר חוגג את הנושא מול הכנסה, הגיש את הדוח ושילם את המסים המגיעים למדינה ואז, ככל הידוע, בוטלו הליכי הגביה.
יש לציין כי על פי רוב, אדם או עסק שחייב בדו"ח שנתי ולא מגיש את הדו"ח בזמן, ולא עונה להתראות שנשלחות למייצגים מקבל שומה על פי מיטב השפיטה שמשמעותה היא שמס הכנסה עורך עבור אותו האדם את הדו"ח, ומכיוון שמס הכנסה אינו יודע על מצב העסק לאשורו הרי שהשומה בדרך כלל גבוהה מהמצב בפועל.
לאחר הוצאת השומה, במידה והעסק או האדם אינו מתקן את הליקוי ולא מגיש את הדו"ח האמיתי, פונה מס הכנסה להליכי גביה שחוסים תחת "פקודת המסים גביה", פקודה דרקונית ואלימה ששנויה במחלוקת והיא מאפשרת למס הכנסה לעקל חשבונות בנק, לרשום הערות אזהרה על נכסים ואף להביא למימושם.
ככל הידוע, המקרה של חוגג דומה והוא נקלע למצב שלא הגיש דו"ח, הוצאה לו שומה על פי מיטב השפיטה ולאחר מכן ננקטו נגדו הליכי גביה. ככל הידוע, חוגג הסדיר את הנושא מול מס הכנסה וההליכים נגדו הופסקו.
כזכור, חוגג נמצא כיום בעיצומו של מהלך של מיזוג מיזם המטבעות הקריפטוגרפיים שלו לתוך קמן קפיטל הציבורית. המהלך אינו עובר בשקט בשל העובדה כי עד כה לא הוסדר נושא ההסחרה בבורסה של מיזם מסוג מזה. ברשות לניירות ערך הוקמה ועדה שנועדה להסדיר את הנושא, בעיקר את הליכי הדיווח והגילוי בעוד ועדה אחרת כוללת את נציגי המשטרה והרשות להלבנת הון פועלת להסדיר את נושא המניעה של מימון פעילות עבריינית ועבירות על חוק איסור הלבנת הון באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה