השוק

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי; "המדיניות המרחיבה תישאר עוד הרבה זמן"

בהתאם לתחזיות המוקדמות הריבית בישראל נותרה ללא שינוי אולם בבנק ישראל אומרים כי לאור הסיכונים מכיוון התפרצות נוספת של הקורונה - המדיניות המרחיבה של תישאר עוד הרבה זמן
ניצן כהן | 
פרופ' אמיר ירון (צילום דוברות בנק ישראל)
בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי בהתאם לתחזיות המוקדמות. להודעת הריבית עצמה אין חשיבות אולם האמירות של הוועדה המייעצת לבנק הן החשובות באמת. בבנק אומרים היום שלמרות ההתאוששות הכלכלית, הסיכונים לכלכלה המקומית עדיין גבוהים ולכן המדיניות המרחיבה תישאר ללא שינוי עוד הרבה זמן.
עוד עולה מהחלטת הוועדה המייעצת כי החליטה לסיים את תוכנית ההלוואות ארוכות הטווח למערכת הבנקאית וזאת משום שלבנקים אין כיום מצוקת נזילות והם יכולים לעמוד בכל דרישות ההון כמו גם בכל דרישות וצורכי הלקוחות שלהם ללא סיוע של בנק ישראל.
במקביל, חטיבת המחקר עדכנה את התחזית המקרו-כלכלית לשנתיים הקרובות ומעריכה שהתוצר יצמח ב-5.5% בשנת 2021. שיעור האבטלה הרחבה צפוי לרדת עד ל-8% מכוח העבודה בסוף 2021.
ב-2022 צפויה צמיחה של 6%, כך שרמת התוצר בסוף שנת 2022 צפויה להיות נמוכה רק בכ-0.5% מהרמה שהייתה צפויה לפני המשבר. שיעור האבטלה הרחבה ב-2022 צפוי להמשיך לרדת ולהגיע ברבעון האחרון לכ-5.5%, רמה שעדיין גבוהה מזו ששררה לפני המשבר. בהנחה שתקציב המדינה יעבור כמתוכנן ושההתאמה הפיסקלית תדחה לשנת 2023 ואילך, יחס החוב לתוצר בשנים אלו צפוי לעמוד על כ-74%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה