השוק

מיליונר נולד: כמה ליאל עבדה ירוויח בסלטיק?

הליגיונר החדש שעוזב את מכבי פתח תקווה חתם בסלטיק. כמה הוא צפוי להרוויח? וכמה הבוס הקודם שלו הרוויח מהעסקה?
עידן קוקה | 
ליאל עבדה (צילום יוטיוב רשמי של סלטיק)
שחקנים ישראלים שיוצאים לאירופה זה לא דבר חדש. עם זאת שחקנים ישראלים שמצליחים באירופה זה כבר דבר שדי נדיר במחוזותינו. השבוע הצטרף לרשימת השחקנים הישראלים בחו"ל כדורגלן מכבי פתח תקווה ליאל עבדה שחתם בסלטיק הסקוטית.
עם החתימה במועדון הסקוטי עבדה הפך למעשה למיליונר בין רגע. השחקן שעד כה הרוויח משכורת חייל במכבי פתח תקווה של כ-4,000 שקל בחודש צפוי להרוויח בשנה כ-500,000 ליש"ט שהם למעשה כ-2 מיליון שקל בממוצע. בנוסף למשכורתו הוא צפוי להרוויח על כל ניצחון של הקבוצה כ-3000 ליש"ט שהם כ-13,000 ששקל ועל כל הופעה בהרכב 2000 ליש"ט שהם כ- 9,000 שקל.
החוזה של עבדה המועדון הוא ל-4 שנים כך שאם ישלים את שנותיו בסלטיק הוא צפוי להרוויח כ-8 מיליון שקלים בתקופה הזו רק כשכר בסיס. בנוסף, סלטיק מנצחת בממוצע כ-25 משחקי ליגה כך שהשחקן הישראלי צפוי לנצח בשנים שלו במועדון כ-100 משחקים מה שיעניק לו מענקים בגובה של 300,000 ליש"ט שהם כמיליון ורבע שקלים.
עבדה מצטרף לאחת הקבוצות המעוטרות בעולם בה משחק כיום גם השחקן הישראלי ניר ביטון. זו לא הפעם הראשונה ששחקנים ישראלים ישתפו פעולה בקבוצה כשבעבר בצמוד לביטון עברו שם בירם כיאל, רמי גרשון וחאתם עבד אל חמיד, אולם סגנית אלופת סקוטלנד זכורה בתודעה הישראלית במיוחד מהתקופה בה שיחק שם  אייל ברקוביץ'.
מי שעוד הרוויח מהעסקה הוא יו"ר מכבי פתח תקווה שממכירת עבדה הרוויח לפי שעה כ-4 מיליון אירו שהם כמעט 13 מיליון שקל. לוזון מכר לסלטיק רק 80 אחוז מכרטיס השחקן של עבדה כך שהוא יוכל להרוויח עוד כמה מילוני שקלים על מכירה עתידית שלו. עבור יו"ר מכבי פ"ת מדובר בעסקת מיליונים שנייה בתוך שנתיים לאחר שבינואר 2019 הוא מכר את השחקן מנור סולומון לשחטאר דונייצק עבור 6 מיליון אירו גם בעסקה דומה שכיום צפויה להכניס לו עוד כמה מיליוני שקלים בגין מעבר מתוכנן של סולומון לקבוצה בכירה יותר באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה