השוק

מנכ"ל טיב טעם מוריד מחירים: "מהלך אסטרטגי מנותק מהקורונה לחלוטין"

הרשת ממשיכה עם מהלך הוזלת מחירים משמעותית ותוזיל מחירים של עוד כ-1,000 מוצרים נוספים. חגי שלום: "סך כל המוצרים שאנחנו בעצם הורדנו להם את המחיר מרכיבים בעצם 70-80% מסל הקניות הממוצע של שופר סל דיל בגלל המרכיב הסגולי שלהם"

עידן קוקה |  8
חגי שלום מנכ"ל טיב טעם (צילום אסף לב, Magma Images)

טיב טעם יוצאת במהלך שיווקי נוסף של הוזלת מחירים, בפעם השלישית בשנה וחצי האחרונות. המהלך שהחל בינואר לפני שנה יביא לכך שבספטמבר הקרוב הרשת תגיע  לכ-3000 מוצרים מוזלים בסה"כ. שוחחנו ב-ice עם מנכ"ל הרשת חגי שלום על העניין.

"אנחנו התחלנו לפני שנה וחצי במהלך שנקרא הוזלת המחיר של 1,000 מוצרים. בשנה שעברה המשכנו עם 1000 מוצרים נוספים וכעת אנחנו יוצאים עם עוד הוזלה של 1,000 מוצרים. מדובר בסך הכל ב-3,000 מוצרים מתוך 9,000 מוצרים שמשותפים לנו ולשופר סל דיל. סך כל המוצרים שאנחנו בעצם הורדנו להם את המחיר מרכיבים בעצם 70-80% מסל הקניות הממוצע בגלל המרכיב הסגולי שלהם".
אתם עושים את זה לקראת החגים?

"לא אנחנו עושים את זה באופן מנותק מהחגים. זה לא מהלך שהוא מקומי זמני. זה מהלך נצחי קבוע. אנחנו לא מתכוונים לחזור חזרה למחירים שהיו פעם".

איך זה מתכתב עם זה שיש בעיות בכניסת הסחורות לארץ שמעלות את המחירים איך אתם מכסים את זה?
"לא זה לא קשור. זה מהלך אסטרטגי שאין לו שום קשר למימד הזמני. מחירים יעלו, מחירים ירדו. אני גם לא חושב שמה שהולך בחו"ל ישנה מהותית את מה שהולך בארץ מבחינת הורדות המחירים. גם עליות המחירים שעליה דובר לפני חודשיים ביתר שאת היום היא קצת צנועה כי השוק כרגע ירד וחלש. המהלך שלנו הוא משהו אסטרטגי, קבוע ולא זמני ולא לשנה ולא לכלום. מה שעשינו לפני שנה וחצי אנחנו ממשיכים אותו דבר בדיוק".
זאת אומרת גם אם יהיו עליות מחירים במוצרים מסוימים אתם עדיין תמשיכו בקו הזה עם אותם מוצרים?
"כן אבל זה לא קשור למחיר. מחר הספק יעלה את המחיר ב-10% ושופר סל דיל יעלו ב-8% אחוז. אני תמיד אהיה פחות משופרסל. אם שופרסל יעלה יכול להיות שאדמה לו. לכן זה לא קשור לעליית מחירים כזאת או אחרת. זה משהו אסטרטגי מנותק לחלוטין".
אז מאיפה אתם לוקחים את היכולת להוריד מחירים?
"אנחנו עובדים עם עקומת התמורה. הכיוון הזה בכלכלה אומר שאתה מעלה את המחיר אתה מוכר פחות. שאתה מוריד את המחיר את מוכר יותר. בשנה שעברה הצלחנו למכור 20 אחוז יותר למטר מרובע. זה עשה שינוי עצום ברווחיות. היא גדלה מאוד. בעצם כל ההוצאות הקבועות משולמות ואתה מוכר הרבה יותר על כל מטר. אתה בעצם מצליח למכור הרבה יותר דרך הוזלה ולא דרך עליית המחיר. זה הדבר היפה פה".
את הרעיון התחילו לראשונה ברשת לפני כשנה ללא קשר לקורונה ומתוך מחשבה שיווקיים שנעשתה עוד בסוף שנת 2019.
"התחלנו בינואר בפברואר שנה שעברה 1,000 מוצרים ראשונה, בספטמבר האחרון 1000 מוצרים נוספים ועכשיו אנחנו עושים את ה1000 השלישי. כל הדיונים על עקומת התמורה הסתיימו ב-2019. המימוש היה בעצם בסוף ינואר, תחילת פברואר 2020. בלי שום קשר לקורונה, עוד לא הייתה הקורונה בכלל. זה היה מנותק לחלוטין מהמגפה. הקורונה כמובן עשתה את שלה אבל היא עשתה את שלה לכל הרשתות. טיב טעם מכרה פי כמה וכמה מכל הרשתות במהלך 2020 וזה בזכות תפיסת המחיר אותה הוצאו לפועל הרבה לפני כן".
את המהלך ילווה קמפיין חגיגי בהשקעה של כ-1.5 מיליון וחצי שקל באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-רבינאי, שמווה בין המוצרים אותם הוזילו כבר ברשת למוצרי שופר-סל דיל המתחרה וישולב בכל ערוצי המדיה השונים - טלוויזיה, רדיו, מודעות בעיתונים, דיגיטל ורשתות, ובנוסף תהיה פנייה ממוקדת לקהל הרוסי.

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תורידו מחירים, מרבית לקוחותיכם העולים מרוסיה לא אמידים (ל"ת)
    יקרני 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בני ברק
    יוסי 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי סניף בבני ברק
    סגור
  • 4.
    למד חשבון מרמי לוי..
    חייק 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמות כפול מליר=פידיון
    סגור
  • 3.
    הכי יקרן בארץ
    וואו 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מחירים מטורפים. הסופר הכי יקר ביי פר.
    סגור
  • בני ברק
    יוסי 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי סניף בבני ברק?
    סגור
  • 2.
    מחירים
    צוק 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    רשת טיב טעם רשת שבנויה לרוסים ולאנשים שלא מתענינים בכשרות ואוכלים הכל מהכל.. במה תורידו את המחירים ? החזיר בשרימס בקלאמרי בספמנונים ? בסחורות האלה אתם בלעדיים אין לכם מתחרה הגון... נראה אותכם מורדים מחירים בשמפו פינוק בפסטות של אוסם בחלב של תנובה במוצרי סוגת.. לכן זו סתם כותרת של כאילו הורדת מחירים.
    סגור
  • 1.
    מת עליכם. סניפים נוצצים. בשר חזיר משובח.
    ארליך 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אה... ושיתפוצצו החשוכים. חה חה חה!
    סגור
  • הערה בהמית (ל"ת)
    משה 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור