השוק

גדי איזנקוט וסטורג' דרופ נכנסים לבורסה, בכמה תתחיל להסחר?

עסקת המיזוג הושלמה: כשהחברה בראשות הרמטכ"ל לשעבר גייסה 17.5 מיליון שקל מקבוצת משקיעים ותחל להיסחר לפי שווי של כ-230 מיליון שקל, בין המשקיעים בחברה נמנים גופים מובילים, וביניהם לאומי פרטנרס ודוראל אנרגיה
כפיר אדר |  1
גדי אייזנקוט (צילום פלאש 90)
מדיוי וחברת האנרגיה המתחדשת, סטורג' דרופ (StorageDrop), השלימו את עיסקת המיזוג, כאשר בין המשקיעים בחברה נמנים גופים מובילים, וביניהם לאומי פרטנרס חתמים, דוראל אנרג'י טק ועוד - ולצידם יו"ר החברה, הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, וסגנו יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר בתי הזיקוק. את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים.
סטורג' דרופ, חברת האנרגיה המתחדשת, חתמה ביום 2 במרץ 2021 על הסכם מחייב לעסקת מיזוג עם חברת מדיוי הבורסאית במסגרתו יועברו מלוא (100%) מהון המניות המונפק של סטורג' וכלל פעילותה לרבות הידע והקנין הרוחני שלה לידי מדיוי ובתמורה מדיוי תקצה לבעלי המניות של סטורג' דרופ מניות שליטה בחברה. העסקה אושרה באסיפה הכללית ברוב של 99.98%. 
החברה מכוונת להקמה מהירה של המערכות וחדירה לשוק האמריקאי. החברה תחל להיסחר לפי שווי של כ-230 מיליון שקל (בדילול מלא). לדברי גדי אייזנקוט, יו"ר הדירקטוריון, "עבודה רבה לפנינו. ההזדמנות היא עצומה והדרך ברורה – כעת עלינו מוטלת חובת ההוכחה".
ביוני 2021 התקשרה סטורג' דרופ בהסכם השקעה עם חברת לאומי פרטנרס חתמים ודוראל אנרגיה, שבמסגרתו יוקצו לשני המשקיעים מניות רגילות של החברה כנגד סכום של כ-6 מיליון ש"ח שישקיעו השניים (דוראל ולאומי פרטנרס חתמים, תשקיע כל אחת עד 3 מיליון שקל). משקיעים נוספים הם קרן ההשקעות אורקום אסטרטגיות ויונה פוגל, סגן יו"ר החברה, שיעמידו יחד השקעה של 8.75 מיליון שקלים. כך שהליך הגיוס הכולל במסגרת העסקה יגיע לכ-17.5 מיליון שקלים.
בצמרת הנהלתה של סטורג' דרופ עומד יו"ר הדירקטוריון הטרי הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') גדי אייזנקוט, ולצידו מובילים את סטורג' דרופ, סגן יו"ר החברה, יונה פוגל שכיהן במשך 13 שנה כמנכ"ל קבוצת פז ויו"ר דירקטוריון חברות הבת שלה. מנכ"ל ומייסד החברה הוא שי כהן, בעל ניסיון עשיר בתחום האנרגיה המתחדשת, והיועץ המדעי של החברה הוא פרופ' גרשון גרוסמן, העומד כיום בראש פורום האנרגיה במוסד נאמן בטכניון.
החברה פועלת בימים אלה להקמת שתי מערכות האגירה, שטח הניסויים ממוקם מול מרכז אקדמי פרס ברחובות. מערכת אגירת האנרגיה לייצור חשמל תהא בגודל של כ-100 קילוואט-שעה. בנוסף, החברה פועלת להקמת מערכת אגירת קור בהספק של 5 טון קירור וזמן אגירה של כ-3 שעות. הצפי לסיום בנייתן הינו הרבעון האחרון של השנה. החברה מתכננת במקביל הקמה של מערכת אגירה אנרגיה לייצור חשמל בגודל מסחרי בנמל אשדוד, ונמצאת במגעים עם שתי חברות גלובליות להקמת מערכת אגירת הקור בהספק של 200 טון קירור ונפח אגירה המתאים למספר שעות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה!
    שי 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחולי הצלחה לגדי בתפקידו הראשון באזרחות!
    סגור