השוק

אינטל מכרה יותר מחשבים לעומת 2020, אבל למה המנייה צנחה ב-2%?

ענקית השבבים האמריקאית דיווחה על הרווחים ברבעון השני של 2021 ומסרה כי מכירות יחידות המחשבים עלו ב -33% לעומת השנה שעברה. עם זאת, רשמה רווחים גולמיים שאינם GAAP של 55% ברבעון השלישי, ירידה ניכרת מ -59.2% ברבעון השני
כפיר אדר |  2
אינטל (צילום freepik, יחצ)
על אף שמכרה יותר מחשבים לעומת 2020, מניית אינטל צנחה הלילה (בין חמישי לשישי) בכ-2% לאחר דו"ח הרבעון השני של 2021 של המנכ"ל פט גלסינגר בראשות ענקית השבבים האמריקאית, כאשר המשקיעים נרתעו מעט מהמספרים על אף שמרביתם גברו על התחזיות.
אינטל דיווחה על הכנסות ורווח למניה שגברו הן על התחזית של החברה עצמה והן על הציפיות בוול סטריט, וייחסו את הקצב לחוזק ביחידה העסקית שלה שמייצרת שבבים למחשבים אישיים. אינטל אמרה כי מכירות יחידות המחשבים הוסיפו עלייה של 33% לעומת השנה שעברה.
הרווח למניה (EPS) עמד על 1.28 דולר מותאם לעומת צפוי 1.06 דולר, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה, ההכנסות הגיעו ל-18.5 מיליארד דולר לעומת 17.8 מיליארד דולר צפויות, עלייה של 2% לעומת השנה שעברה. התוצאות של אינטל מצביעות על כך שתנופה במכירות המחשבים שהחלה במהלך מגפת קוביד 19 עשויה להימשך גם כאשר אנשים חוזרים למשרדים ובתי ספר.
עם זאת, אינטל הובילה לרווחים גולמיים שאינם GAAP של 55% ברבעון השלישי, ירידה ניכרת מ -59.2% ברבעון השני. אינטל אמרה כי ירידת המרווח נבעה ממגבלות אספקה ​​וכן מעלויות הקשורות לבניית שבבים עם טכנולוגיית תהליכים חדשה. אינטל גם התחייבה להוציא 20 מיליארד דולר לשיפור יכולות הייצור שלה, כולל שני מתקנים חדשים באריזונה.
אחת השיא הייתה קבוצת מחשוב הלקוחות של אינטל, הכוללת שבבים למחשבים אישיים, דיווחה על הכנסות של 10.1 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת השנה שעברה. עם זאת, המחיר הממוצע של שבב מחשב שאינטל מכרה ירד, אמר החברה. אינטל התמודדה גם עם מחסור בשבבים במהלך הרבעון, אמר גלסינגר. לדבריו, מחסור בשבבים צריך "להסתיים" במחצית השנייה של השנה, אך ההיצע עדיין יהיה מוגבל לאחר מכן.
המגזר השני בגודלו של החברה, שבבים למרכזי נתונים, דיווח על מכירות של 6.5 מיליארד דולר, שירדו ב-9% לעומת השנה שעברה. החברה אמרה כי זו "סביבה תחרותית מאתגרת", מה שמרמז כי שבבי השרתים של AMD עשויים לזכות בלקוחות.
גלזינגר הודיעה על תוכניותיה של אינטל להפוך את עצמה באמצעות ייצור שבבים עבור חברות אחרות, בנוסף לשימוש במפעלי שבבים מכווצים, המכונים יציקה, לייצר גם כמה מעבדים משלה. אך תוכנית המפנה המוצעת של גלסינגר כבר נתקלה בחסימות דרכים. ביוני, אינטל עיכבה את שחרורו של מעבד השרתים הבא שלה לתחילת שנת 2022, מה שמרמז שהיא עדיין מתקשה לעמוד בקצב של המתחרים. גם ביוני, בשרת השרתים של אינטל, נווין שנוי, עזב את החברה לאחר 26 שנים במסגרת ארגון מחדש שיצר גם יחידות עסקיות חדשות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להשקיע יותר בהגהה אחרי הגוגל טרנסלייט בבקשה
    דיויד 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובנוסף הלוגו של אינטל כבר השתנה. תתעדכן תודה!
    סגור
  • 1.
    צנחה? 2% זה צניחה?
    בן 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדיחה של כותרת.
    סגור