השוק

אקירוב בדרך לשליטה בכלל ביטוח, עולה להחזקה של 13.2%

אקירוב קיבל היתר להחזקה של 15% בכלל ביטוח והוא רוכש מידי פעם חבילות של מניות עד להחזקה אליה קיבל היתר; אקירוב השקיע ברכישה כ-87.3 מיליון שקל
ניצן כהן | 
מורי ארקין, משה ברקת, אלפרד אקירוב (צילום מעמוד הלינקדין של מורי ארקין, מתוך אתר Gov, עמוד הפייסבוק של אוניברסיטת תל אביב)
איש העסקים אלפרד אקירוב רכש בימים האחרונים מניות כלל ביטוח בהיקף כספי כולל של 87.3 מיליון שקל ועלה להחזקה של 31.2% מהחברה. מחצית מכמות המניות נרכשה ממורי ארקין ואילו המחצית השניה נרכשה משני מחזיקים בעסקאות פרטיות.
לאחרונה קיבל אקירוב היתר מהפיקוח על שוק ההון להגדיל את החזקותיו בכלל ביטוח ל-15%, אקירוב ביצע עד כה מספר רכישות מחוץ לבורסה והוא מגדיל את החזקותיו בעקביות לאזור ה-15% ואז בכוונתו לבקש את אישור בעלי המניות באלרוב הציבורית, דרכה הוא מבצע את הרכישות, להגדיל את ההחזקות בכלל.
כאן המקום לציין כי לא מכבר נכנס אקירוב לעימות עם בכירי כלל ביטוח לאחר שאלה לא הסכימו לאפשר לאלרוב הציבורית בה כלל החזיקה אז מניות, להזרים הון לחברת הבת לוקה ללא השתתפות של בעלי המניות הפרטיים ובהם בנו של אקירוב - ג'ורג'י. בסופו של יום נאלצה כלל ביטוח למכור את החזקותיה באלרוב ואקירוב מנסה כעת להפוך לבעל השליטה בחברה הביטוח.
בשוק ההון לא אוהבים את הרכישות של אקירוב בכלל ביטוח ומנהל השקעות בכיר אמר ל-ice כי הוא חושש ממצב בו תהיה נגיעה של אקירוב בכספי ההשקעות של כלל ולאור האדישות של הפיקוח על הביטוח שאינו קובע כללים ברורים למה מותר ומה אסור לאקירוב לעשות בכספי השקעות הפוליסות של לקוחות כלל, עלול להיווצר מצב שחשבנו שלא נראה עוד פעם אחרי קריסת הטייקונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה