השוק

למה האת'ריום מזנק פתאום? כל הפרטים על השינוי הגדול

אחר הצהריים שעון ישראל נכנס לתוקף אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתולדות המטבע הדיגיטלי השני בחשיבותו – והוא רק ההכנה לשינוי גדול עוד יותר
יאיר מור | 
אתריום (צילום Pixabay)
אחר הצהריים שעון ישראל החל את'ריום, המטבע הקריפטוגרפי השני במרכזיותו, לעלות בחדות, לאחר ימים ארוכים של מה שנראה כמו דריכה במקום, עם תנודות קלות מאוד מעלה או מטה. בזמן שליקטנו את המידע לכתבת הקריפטו היומי הוא כבר היה שיאן העליות של היום, ובזמן שכתבנו את הטקסט שלה החלו תנודות חדות עוד יותר – תחילה ירידה, ואחריה עלייה חדה, שלא בטוח שהסתיימה עדיין.
הסיבה להתעוררות של את'ריום היא שבשעה 15:11 לפי שעון ישראל נכנס לתוקף "עדכון לונדון" לקוד המקור של המטבע, שעליו כבר כתבנו מוקדם יותר השבוע. העדכון הזה הוא אחד הגדולים שנעשו למטבע ב-7 שנות קיומו, והוא מניח את היסוד לעדכון גדול עוד יותר שיגיע בהמשך.
שער את'ריום בחודש האחרון, צילום מסך אתר יאהו

כזכור, העדכון הזה מחיל בין היתר את EIP-1559, הצעה לפיה גובה העמלות על פעולות ברשת האת'ר יוסדר על ידי קביעת נוסחה ידועה לגובה העמלות על כל פעולה בהתאם לרמת העומס על הרשת בכל רגע נתון. במצב הקודם, העמלה היתה "הימור", וכל מבצע פעולה נאלץ להציע סכום אקראי ולקוות שהציע מספיק כדי שאחד המחשבים העובדים על "כרייה", שהיא במקביל גם יצירה של מטבעות חדשים אך גם האישור לעסקאות במטבעות, יבצע אותה. עתה, העמלה נקבעת לפי מחיר בסיס קבוע, ועולה ככל שהעומס על הרשת ברגע ביצוע הפעולה גבוה יותר. כך, מי שרוצה שהפעולה שלו תתבצע מהר יותר יכול להוסיף "טיפ" לכורים שיסכימו לעבד אותה מיידית, ויתר הפעולות יעובדו בסדר הגעתן במחיר ידוע. בנוסף, ההצעה גם "שורפת" חלק מהעמלה על כל עסקה, מה שמפחית מעט את כמות האת'ריום שבמחזור ומעלה בהדרגה את ערכו.
כל זה אכן משפיע, ככל הנראה, על מחיר המטבע: שעתיים ורבע אחרי החלת השינוי, קפץ מחירו מ-2,710 דולר ל-2,812 דולר – עלייה של כמעט 4% והשער הגבוה ביותר של המטבע מזה כחודשיים. אך השינוי הזה צפוי להתגמד לעומת השינוי הבא, שהוא פתח את הדלת אליו.
העדכון הבא לקוד את'ריום, ששם הקוד שלו הוא אלטר – שם של מספר ערים, ביניהם אחת בטקסס, אחרת בברזיל ואפילו אחת במשחק Final Fantasy II – צפוי לשנות לחלוטין את שיטת העבודה של המטבע, מכזו המבוססת על "הוכחת עבודה" לכזו המבוססת על "הוכחת סיכון". "הוכחת עבודה" היא פתירה של משוואות מסובכות שדורשות כוח מחשוב רב כדי להרוויח מטבעות, ועליה מבוססים רוב המטבעות הקריפטוגרפיים. "הוכחת סיכון" מבוססת על הקדשת חלק מהמטבעות שבבעלות המשתמש כדי לקבל זכויות לאשר פעולות של אחרים בבלוקצ'יין וכך להרוויח עוד מטבעות. מדובר בשיטה הרבה יותר חסכונית באנרגיה, שצפויה להפוך את את'ריום להרבה יותר זמין עבור אנשים שאין להם יכולת לרכוש מחשבים חזקים באלפי דולרים לכרייה של מטבעות. עד כה, הלו"ז המתוכנן לשינוי הזה היה ב-2022, אך עתה, לאחר החלת עדכון "לונדון", הוקדם "אלטר" לדצמבר הקרוב, כך שייתכן כי המחצית השנייה של השנה עוד תהפוך את את'ריום למטבע המוביל בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה