השוק

למרות התקלה שגרעה 31 מיליון דולר מהרווחים: דו"ח טוב לבז"ן

מרווחי הזיקוק ירדו ל-4.6 דולר לחבית כשאלמלא התקלה באחד ממתקני הייצור המשמעותיים של החברה הם היו עומדים על 6 דולר לחבית, עדיין נמוך מהמרווחים בשנה שעברה אך מרווחים סבירים
ניצן כהן | 
משה קפלינסקי (צילום שגיא מורן)
בעוד העולם כולו עסוק בשאלה איך מעבירים את האנושות לצריכת אנרגיה נקיה, בית הזיקוק בחיפה מפרסם דו"חות טובים לרבעון השני של השנה. נזכיר, מעבר לאנרגיה נקיה אמור, לפחות באופן תיאורטי, לפגוע בהכנסות של בתי זיקוק ברחבי העולם שאמנם לא יעלמו מהנוף, אך בהחלט יצמצמו את הפעילות שנחשבת למזהמת.
את הרבעון השני של השנה סיימה בז"ן עם הכנסות של 1.6 מיליארד דולר לעומת 706 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המנוטרל הסתכם ב-123 מיליון דולר לעומת 82 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-69 מיליון דולר לעומת הפסדים של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הקודם סבלה בז"ן מתקלה באחד ממתקני הייצור החשובים ביותר שלה מה שגרם לפגיעה של 31 מיליון דולר ברווחיות.
הנתון החשוב ביותר בדוחות של בז"ן הוא מרווח הזיקוק שמשמעותו הרווח של החברה מפעילות הליבה שהיא זיקוק נפט גולמי. המרווח הזה ירד ברבעון השני ועמד על 4.6 דולר לחבית כשללא התקלה במתקן הייצור של החברה היה המרווח מזנק ל-6 דולר לחבית, עדיין נמוך מהמרווח ברבעון המקביל אשתקד שעמד על 6.5 דולר לחבית, אבל כבר מרווח סביר מאוד.
עובדיה עלי, יו"ר קבוצת בזן היוצא: "בזן מציגה רבעון חזק עם EBITDA מנוטרל מאוחד של 123 מיליון דולר ורווח נקי של 69 מיליון דולר, וחציון ראשון עם EBITDA מנוטרל של 197 מיליון דולר ורווח נקי של 124 מיליון דולר. התוצאות מרשימות מאוד ומוכיחות את חוסנה של הקבוצה. מגזר הפולימרים רשם תוצאת שיא ברבעון עם EBITDA של 115 מיליון דולר, שהושגה בזכות מיצוי הסביבה העסקית החיובית ששררה בשוק במהלך הרבעון החולף.
"התוצאות החזקות הושגו הודות לגמישות התפעולית והסינרגיה בין מגזרי הקבוצה ו והתאמת תזמון השיפוצים לסביבה העסקית. מגזר הזיקוק, שהמשיך להיות מושפע ממגמת ההתאוששות ההדרגתית לביקוש הגלובאלי לתזקיקים, סיים את הרבעון השני עם EBITDA מנוטרל של 5 מיליון דולר ומרווח זיקוק מנוטרל של 4.6 דולר לחבית. אלמלא התקלה באחד ממתקני הייצור המשמעותיים שלנו (מתקן ה-CCR), שאובדן הרווחים בגינה נאמד בכ- 31 מליון דולר, מרווח הזיקוק המנוטרל נאמד בכ-6.0 דולר לחבית.
"נכון למועד פרסום הדוח השלמנו את כלל צורכי מחזור החוב לזמן ארוך שלנו לשנת 2021, לאחר שגייסנו סך של כ-150 מליון דולר במח"מ של כ- 4.6 שנים באמצעות הלוואות ואג"ח. בסיום הרבעון מסתכם החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ב- 788 מיליון דולר ויחס המינוף, שעמד בתחילת השנה על 5.4 עומד כעת על 3.4, וממשיך במגמת הירידה עם המשך השיפור בתוצאות העסקיות".
משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן הנכנס: "לפני מספר שבועות, לאחר תהליך עבודה פנימי מעמיק ומורכב בליווי חברת PWC, הצגנו את האסטרטגיה של הקבוצה לעשור הקרוב. במסגרת התכנית, בזן תעבור טרנספורמציה הדרגתית לתעשייה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה, בדגש על מימן ירוק, ופולימרים מתקדמים, במקביל להמשך פעילות הדלקים והפולימרים הקיימת של הקבוצה. 
"התכנית תתבסס על עקרונות ESG והסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים בתחום. במסגרת האסטרטגיה הצבנו יעדים ברורים למעבר לייצור 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 וייצור של 30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030. בתחום המימן, סימנו יעד של ייצור מימן כחול (ללא פליטת CO2) כבר בשנתיים הקרובות ובמקביל להתחיל פיתוח יכולות ייצור של מימן ירוק לתחבורה על מנת להוביל את השוק בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה