השוק

אל-על מבקשת סיוע, אבל בעל הבית מחוץ לתמונה

רוזנברג לא ממהר להזרים כסף, סמנכל הכספים של חברת התעופה מסביר: "מתחילים מו"מ עם הבנקים לפרישת החוב וגיוס חוב נוסף", בחברה מצמצמים הוצאות לרמה של הרבעון הראשון, מגבירים את המו"מ עם המדינה לקבלת סיוע, אין התייחסות להזרמת הון של הבעלים
ניצן כהן |  9
אביגל שורק מנכ"ל אל על (צילום דלק יו אס Magma images)
לאחר פרסום תוצאות דוח הרבעון השני של 2021 בו אל-על הודיעה על חוב נקי של 81 מיליון שקל, ראשי החברה המנכ"ל אביגל שורק וסמנכ"ל הכספים איציק אליאב מסבירים את המצב של החברה ל-ice ומה הצעדים העתידיים לאור הסגר הרביעי המתקרב.
שורק הסביר: "אי אפשר להתחיל לדבר על העולם בלי להסתכל על מה קורה בעולם. אנחנו רואים ירידה משמעותית בפעילות בנתב"ג שמשקף מצב של קריסה. אי אפשר להפריז בגודל המשבר בעולם התעופה בנתב"ג ובמציאות. עם זאת, אנחנו מראים שיפור בכל מדדי התפעול של החברה. הרווח התפעולי התזרימי עלה ביחס לרבעון הקודם, ושיפרנו את נתח השוק שלנו שהוא משמעותי ומשקף התמודדות עם התחרות".
"אנחנו רואים שיפור במדדי שביעות הרצון של הלקוחות ושיפור בתזרים המזומנים. תוך כדי, אנחנו רואים את תוכנית ההתייעלות שהתחלנו. נפרדנו מ-1,900 עובדים ועשינו התאמות אחרון. בשורה התחתונה אנחנו רואים שוק קשה מאוד ואנחנו מצליחים להתמודד עם השוק הקשה הזה. המטרה לבנות חברה חזקה".
"ברבעון השני היה רבעון אופטימי כי חשבנו שהחיסונים יחזיקו לנצח, הרבה חברות תעופה חזרו לפעול לישראל וממנה וראינו גידול משמעותי בתחרות. שיפרנו את נתח השוק שלנו למרות זאת, כי התחרות הייתה משמעותית וזו אינדיקציה משמעותית לנאמנות של הלקוחות".
"כמות הנוסעים שלנו גדלה פי 5 מה שמשקף שהתפוסה שלנו עלתה ב-15% לעומת הרבעון הראשון. מה שאני אומר שכשנותנים לאלעל לעבודה ונותנים לה היא מביאה את החיבור בין הלקוח לחברה וזה משקף ירידה של 82% ביחס למה שהיה לפני הקורונה אבל כשהשוק חוזר, אנחנו מצליחים לחזור".
סמנכ"ל הכספים אליאב הוסיף: "אנחנו אומרים בתמצית אבל כל מה שאביגל אמר אנחנו יורדים לפרמטר חזק בתזרים המזומנים החיובי של 151 מיליון דולר ואם מנטרלים את התגמול מהמדינה, ייצרנו 85 מיליון דולר ברבעון אחד".
"הצלחנו לייצר תזרים מזומנים שנותן את האור שאל על יודעת לייצר תזרים מזומנים משמעותי למרות הקשיים. הנקודה האחרונה היא שברבעון הזה, המצב הפתיע אותנו אבל היינו בצמיחה לעומת הרבעון הראשון ולמרות התוצאות הטובות, השקענו כסף בבניית כושר ייצור שזה הכשרת טייסים ופתיחת האנגר לטיפול במטוסים ופרסום מינימלי. כל אלה מיליוני דולרים שנמצאים בהוצאות שלנו אבל הן השקעות לעתיד".
לגבי שאלת ice על מעורבות הבעלים: "אנחנו לא יכולים להתייחס אבל השאלה הזו לא נוכל להשיב עליה, עד לרגע זה בעלת השליטה השקיעה 160 מיליון דולר, הם מחוייבים לחברה וזה משולש שמערב את כולם. המדינה שצריכה להיכנס, פיטרנו 1,900 איש ועשינו הרבה דברים. החזרנו תשובה שעניין של הנפקה תלויים בעיתוי ואנחנו לא בוחרים בית".
סמנכ"ל הכספים: "כל מהלך של גיוס חוב יהיה בסיוע המדינה, כל בעלי המניות מחוייבים לחברה וזה עניין של עיתוי, גם בעל השליטה וגם המדינה נדע לגייס כסף עם שעבוד נכסים, יש לנו מועדון נפלא ועוד כמה דברים בקנה. המחויבות של המדינה ובעל השליטה שאנחנו מאמינים שתצא לפועל ברבעון השלישי של השנה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שנה
    צחי 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותן לבעלי החברה הנוכחי עוד שנה, והוא מוכר אותה. אם יהיה מי שיקנה. המדרון, נראה חד מאי פעם!!
    סגור
  • 8.
    אל על
    יוני מגל 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אל על חברה שמתה מזמן. ביום שהחברה נכנעה לחרדים היא מתה. אני לא טס עם החברה כבר כמה שנים ממספר סיבות. יקרים לא טסים בשבתות וחגים לא טסים בימי שישי ערב לא טסים. והעיקר- נכנעו לחרדים שטסים עם כול חברה שטסה בשבתות,חגים יום כיפור.הם חלאות. שיטוסו עם יונים.חלאות
    סגור
  • 7.
    אז למה קדמתם עובדים, נתתם קביעויות, התחדשתם ברכבים? (ל"ת)
    רק שאלה 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    חברה פח זבל עם הנהלה שהוליכה שולל את כל האוצר
    יניב 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שיקרו את כל העולם כמו שהחרדים יודעים לעשות הייטב , לא הזרים את הכסף כי כנראה שאין מאיפה. העיקר לקח שליטה על חברה שהילד של אבא אין לו מושג איך לנהל.
    סגור
  • 5.
    חצי שנה לא מחזירים לי את הכסף עבור טיסה שביטלתם.
    חוב 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    11 4
    אינם ממלאים את דרישות החוק ואינם מחזירים את החובות ללקוחות בזמן
    סגור
  • 4.
    קשקשני ובכיינים, רוכבים על כל משבר לתרץ את הניהול הכושל (ל"ת)
    * 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 3.
    אני רק שאלה
    אזרח מודאג 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אפשר בבקשה לדעת את שכר הבכירים הכולל בחברה: מנכ"ל סמנכ"לים וראשי אגפים? אני איני מדבר על שכר טייסים......תציגו את זה לציבור בבקשה
    סגור
  • 2.
    אביגל , מספיק עם הטמטום והעושק
    דורון 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אתם לא יעילים. ואת מי בדיוק פיטרת??? אנשי ניקיון ? קצת מכונאים? וכל מיני אנשים שגם כך העלות שלהם נמוכה. לא נגעת באף טייס. תפסיק לשקר. יש לי את כל הנתונים. אם המדינה תזרים לכם כסף, אני עותר לבג״צ
    סגור
  • 1.
    חצופים... לא טסים בשבת מבחירה ודורשים כסף ציבורי
    צ'יפרוט 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    16 3
    מצד אחד הם בוחרים לא לטוס בשבת ולשרוף כסף סתם כך באופן הזוי... מצד שני, רוצים שהציבור יממן את ההזיות הדתיות והאנטי-כלכליות האלה. נראה לכם שליברמן ייתן יד לזוועתון הזה?
    סגור