השוק

אל-על נפרדה מכ-2,000 עובדים, בכמה הסתכם ההפסד ברבעון השני?

עם צניחה של מעל 80% במספר הנוסעים בנתב"ג; אל על פעלה ברבעון בהיקף של 30% בלבד מהפוטנציאל המלא ודיווחה על הכנסות של 223 מיליון דולר ברבעון השני, ההפסד צומצם מ-86 מיליון דולר ברבעון הראשון ל-81 מיליון דולר
כפיר אדר | 
אל על בירידה (צילום פייסבוק אל על וfreepick)
אל-על פרסמה היום (רביעי) את דוח הרבעון השני שלה, כאשר במהלך הרבעון חלה התאוששות בשוק כתוצאה מהסרה הדרגתית של מגבלות התנועה, וכתוצאה מכך חל גידול בפרמטרים התפעוליים, לרבות היקף הפעילות ושיעור התפוסה כך שהכנסות החברה מהפעלה ברבעון השני לשנת 2021 גדלו לכ-223 מיליון דולר. זהו שיפור של כ-106 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון. בנוסף, חל שיפור של כ-29 מיליון דולר בהפסד הגולמי. 
ברבעון השני לשנת 2021, חל שיפור של כ-17 מיליון דולר בהפסד התפעולי של החברה בניכוי פחת והפחתות (EBITDAR) ביחס לרבעון הראשון. השיפור בהפסד התפעולי היה מעט נמוך יותר, בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות המכירה בהן חל גידול של כ- 11.9 מיליון דולר, כתוצאה מהעלייה במכירות, וכן מגידול בעלויות הפעלה נוספות בעיקר בשל בניית יכולות של החברה להגדיל פעילות בעתיד. 
תזרים המזומנים ברבעון הסתכם בכ-151 מיליון דולר בהשוואה לתזרים שלילי של כ-54 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ותזרים שלילי של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התזרים הושפע גם מתקבולים בגין המתווה שהושג מול מדינת ישראל. ההפסד לתקופה הצטמצם לכ-81 מיליון דולר בהשוואה לכ-86 מיליון דולר ברבעון הקודם. השיפור בתזרים ובמדדי הרווחיות נובע הן מן הגידול בהיקפי הפעילות ברבעון, וכן כתוצאה מביצוע הסכם רכישת הכרטיסים עם המדינה. השיפור בהפסד לפני מס הסתכם לכ-10 מיליון דולר, והוא הושפע מגידול בהוצאות המימון עקב הכרה בהוצאות ריבית בגין הסכם לרכישת כרטיסים מראש על ידי המדינה וכן מהשפעת הפרשי שער. תכנית ההבראה של החברה גם מנתה פיטורים של 1,900 עובדים, מה שהקל על השכר בחברה.
ההכנסות מהפעלה ההכנסות מהפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ-71.1 מיליון דולר, כ- 46.9% ביחס להכנסות ברבעון השני לשנת 2020. ההכנסות מטיסות הנוסעים הסתכמו לכ-139 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר אשתקד, אז פעילות הנוסעים נעצרה כמעט לחלוטין בעוד שהרבעון הנוכחי חלה התאוששות מסוימת. הוצאות ההפעלה של החברה הסתכמו ברבעון המדווח לכ-242 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-70 מיליון דולר הינם בגין הוצאות פחת (לרבות הפחתת זכויות שימוש בגין נכסים חכורים) והוצאות קבועות אחרות בקשר עם חכירות מטוסים ומנועים.
הוצאות המימון נטו הסתכמו בכ-25.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-70.9 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2020, בעיקר בשל הוצאה בסך 45.4 מיליון דולר שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד לעומת הכנסה ברבעון הנוכחי של כ- 0.1 מיליון דולר בגין עסקאות גידור דס"ל אשר דאז לא הוכרו חשבונאית כאפקטיביות בשל גידור כמות דס"ל גדולה מהכמות שנצרכה. ההפסד לפני מסים- בשל כל האמור לעיל ובעיקר בשל ההתאוששות ברמת הפעילות, ההפסד לפני מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ- 83.1 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מסים של כ- 109.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הטבת המס ברבעון המדווח הסתכמה בכ-2.4 מיליון דולר לעומת הטבת מס בסך כ- 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשל אי הוודאות השוררת בענף בו פועלת החברה, בגינה החברה אינה צופה בעתיד הקרוב הכנסה חייבת במס, לא מכירה החברה בנכס מס נדחה (נטו) בדוחותיה הכספיים. על כן, הטבת המס מוכרת בחלקה עד איפוס יתרת ההתחיבות (נכס), נטו למיסים נדחים. ההפסד לאחר מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ-81 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-86 מיליון דולר ברבעון הראשון לשנת 2021 ו-105 מיליון דולר ברבעון המקביל ב- 2020.
אביגל שורק, מנכ״ל אל-על: "למרות הקריסה במספר הנוסעים בנתב״ג, הצלחנו לייצב את הפעילות שלנו, עמדנו בתכנית העסקית וביעדים שהצבנו לעצמנו לרבעון זה ואף הצלחנו לשפר את הפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלנו; יש לנו מותג חזק, הנהלה חדשה וגמישות תפעולית שהשגנו בעקבות מהלכי ההתייעלות שביצענו; תוצאות הרבעון השני מעידות באופן חד משמעי - כאשר נותנים לנו לעבוד אנו טסים קדימה, התפשטות זן הדלתא מחייבת אותנו להתאים את רמת ההוצאות להיקף הפעילות; בנוסף, אנו נדרשים לחבילת סיוע נוספת מהמדינה, נוכח הגבלות הפעילות החדשות. זאת, בדומה למתחרות של אל על שזוכות לסבסוד מממשלותיהן, המקנה להן יתרון תחרותי לא הוגן"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה