השוק

רווח נקי מטורף ל-NVIDIA, בכמה זינקה המנייה ב-5 שנים?

ענקית החומרה דיווחה כי ברבעון השני רשמה שיא של 6.5 מיליארד דולר ברווח נקי, עלייה של 68% מהשנה הקודמת, הרווחים בגיימינג טיפסו ל-3.06 מיליארד דולר, המנייה עלתה מאז 2016 ב-2,000%
כפיר אדר |  2
מנכל ומייסד אנבידיה גנסן הואנג (צילום באדיבות אנבידיה)
NVIDIA פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של 2021 ודיווחה כי נשבר שיא סך הרווחים שעומד על 6.5 מיליארד דולר, עלייה של 68% מהשנה הקודמת, כמו כן ציינה כי נשבר שיא סך הרווחים בתחום הגיימינג שעומד על 3.06 מיליארד דולר, עלייה של 85% מהשנה הקודמת.
זה לא הכל, על פי הדוחות נשבר שיא סך הרווחים בתחום ה-Data Center  שעומד על 2.37 מיליארד דולר, עלייה של 35% מהשנה הקודמת. בחמש השנים האחרונות, מניית NVIDIA עלתה בכ-2000%. נכון לנובמבר 2020, שווי השוק שלה עבר את זה של אינטל, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 331 מיליארד דולר (אינטל לפי 184 מיליארד דולר) - ובמובן הזה היא חברת השבבים האמריקאית הגדולה ביותר.
חזון ה-AI של NVIDIA הוביל אותה גם אל עולם הרכבים האוטונומיים, כאשר פיתחה את מערכת הנהיגה האוטונומית NVIDIA Drive. התוכנה מאפשרת תכנות נהיגה אוטומטית במסלולים קבועים מכתובת לכתובת ומציידת מכוניות באפליקציות עתידיות רבות של בטיחות ונוחות, שיעברו עדכוני תוכנה יסופקו במהלך חיי המכונית. ביוני 2020 הכריזה NVIDIA על שיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית רכבי היוקרה מרצדס-בנץ. יחד הן  ביצירת מערכת מחשוב ותשתית בינה מלאכותית לכלי רכב. המערכות שיפותחו במשותף יושקו החל מ-2024 בצי מכוניות הדור הבא של מרצדס בנץ ויאפשרו פונקציות שונות של נהיגה אוטומטית, הניתנות לשדרוג.
 מייסד ומנכ"ל החברה, ג'נסן וואנג, הסביר: "ההישגים פורצי-הדרך שלנו בתחום המחשוב ממשיכים לקדם את עולמות הגרפיקה, המחשוב המדעי והבינה המלאכותית. בעזרת הפלטפורמה של NVIDIA, מפתחים מסביב לעולם יוצרים את הטכנולוגיות המשפיעות ביותר על זמנינו – מיכולת הבנה של שפה טבעית על ידי מערכות מחשוב, דרך רכבים אוטונומיים ומרכזים לוגיסטיים, ביולוגיה דיגיטלית וטכנולוגית אקלים, ועד ליקומי-מְטה (meta-verses) שמצייתים לחוקי הפיזיקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 08/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אתם טועים ומטעים.
    ארנב פיננסי 08/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התבלבלתם ובילבלתם !! ההכנסות היו 6.3 מיליארד $ הרווח הנקי היה רק 2.3 מיליארד $. אבל העיקר לרשום כותרות מפוצצות שינפחו את אנבידיה עוד יותר...
    סגור