השוק

דו"ח חזק למספנות ישראל, ההכנסות זינקו בכ-50%

צביקה שכטרמן: "לנוכח הפקק שנוצר בכניסה לנמלים בישראל, אנחנו עובדים בחודשים האחרונים בתפוסה מקסימלית. הגשנו בקשה בימים אלו לקבל אישור להפעיל את רציף הדלקים העתידי"
ניצן כהן |  1
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
מספנות ישראל פרסמה דו"ח מצויין לרבעון השני של השנה. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 253 מיליון שקל שהן הכנסות גבוהות בכ-54% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון זינק בכ-65.3% לכ-37 מיליון שקל וה-EBITDA עלה בכ-35% לכ-48.7 מיליון שקל. במונחי רווח נקי, סיימה החברה את הרבעון עם רווח של 29.2 מיליון שקל, רווח גבוה בכ-46% מהרווח ברבעון המקביל.
ההכנסות במחצית הראשונה של 2021 עלו בכ-25.7% לכ-440.2 מיליון שקל והרווח הנקי במחצית טיפס בכ-10.6% לכ-45.4 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה במגזר המספנה טיפס ועומד בסמוך למועד פרסום הדו"ח על כ-872 מיליון שקל.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני לשנת 2021 עם גידול משמעותי בהכנסות בכל מגזרי הפעילות ועלייה חדה ברווח הנקי.
"במגזר המספנה אנחנו מציגים ברבעון גידול חד ברווח וזינוק בצבר ההזמנות שלמועד הדוחות מסתכם בכ-872 מיליון שקל, זאת לעומת כ-262 מיליון שקל בלבד בסוף 2020. צבר משמעותי זה, יתמוך בפעילות המגזר בעתיד הנראה לעין ואנו ממשיכים לפעול להרחיבו על בסיס היתרונות היחסיים של המספנה והידע הרב הנצבר בה.
"במגזר הנמלי, לנוכח הפקק שנוצר בכניסה לנמלים בישראל, אנחנו עובדים בחודשים האחרונים 24/7 ופועלים כיום בתפוסה מקסימלית, ונחשבים לאחד מהנמלים היעילים בעולם בהיקף פריקת המטענים לטון ביחס לגודל הנמל. הגשנו בקשה בימים אלו לקבל אישור להפעיל את רציף הדלקים העתידי בכדי להגדיל את פוטנציאל הרציפים על מנת לקצר את התור התפעולי.
"ביכולתנו להפעיל את הרציף המדובר בהתראה של מספר שעות בלבד, ואנו תקווה כי נקבל את האישורים ובכך נרחיב את פעילותינו ונתרום לקיצור התור בנמלים".   
"במגזר המלט אנחנו ממשיכים להציג גידול ניכר בהיקפי הפעילות, כאשר אל מול זאת ישנה עלייה במחירי חומרי הגלם וההובלה בעולם שגורמת לשחיקה ברווחיות. במהלך הרבעון השלישי צפויה עליית מחירים בשוק שתשפר את המרווחים. בתוך כך, הודענו במהלך הרבעון על רכישת אונייה שפועלת בצפון אמריקה ובהתאם לכך כניסה לתחום פעילות חדש שאנו מזהים בו פוטנציאל רב – הובלת מלט בינלאומית.  
"בתוך כך, אנו נהנים כיום מיתרון עסקי משמעותי על רקע מגמת העלייה במחירי ההובלה בעולם, היות והחברה מחזיקה בפעילות תובלה ימית בתחום המטען הכללי וצוברים באמצעות צי של 9 אוניות מסחריות שבבעלותה, הכולל אונייה בעלת קיבולת גדולה של 37.5 אלפי טון שרכשנו במהלך הרבעון השני של 2021. בנוסף, לחברה 4 אוניות יעודיות להובלת מלט, מהן 3 אונות פועלות להובלת מלט לשימוש חברת הבת סימנט ואוניה רביעית שנרכשה לאחרונה שפועלת להובלת מלט עבור צדדים שלישיים ובכך הרחיבה החברה את פעילות לתובלה ימית גם לתחום המלט.
"אנחנו ממשיכים לפתח מנועי צמיחה נוספים, וביניהם הקמת מתקן הממגורות לקליטת מטעני גרעינים  וכניסתנו לתחומי הביטומן ומוצרי הגבס. במכרז להפרטת נמל חיפה בו אנו לוקחים חלק ביחד עם שותפנו מדובאי, חברת DP WORLD, אנו צופים התקדמות בחודשים הקרובים. במידה ונזכה נוכל לפתח נמל שיהווה HUB אזורי עם שלוש רגליים מרכזיות – קישוריות עולמית, גשר למזה"ת ויעילות טכנולוגית גבוהה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספנות ישראל זה לא הדבר הזה שמושחתי נתניהו רצו לסגור
    מוישה וחצי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו וחבורתו פעלו להעברת התחזוקה של הצוללות שקנו מגרמניה ממספנות ישראל למספנות טיסנקרופ.
    סגור