השוק

תנובה במהלך ענק עם חברה שווייצרית ששווה 30 מיליארד אירו

תנובה חתמה עם קבוצת קמעונאות המזון הגדולה בשוויץ, מיגרוס (Migros Group), בעלת מחזור של 30 מיליארד דולר, על הסכם ראשון מבחינתה למכירת ידע לייצור מוצרי תחליפי חלב. ההסכם הוא ל-10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות; פוטנציאל ההכנסות לתנובה: עשרות מיליוני יורו
כפיר אדר |  4
תנובה (צילום יוסי זליגר פלאש 90)

מהלך ענק של תנובה. החברה הישראלית חתמה עם קבוצת מיגרוס (Migros Group), קמעונאית המזון הגדולה בשוויץ, על הסכם למכירת ידע לייצור מוצרי תחליפי חלב על בסיס סויה. זוהי פעם ראשונה שתנובה חותמת על הסכם למכירת ידע.  העסקה היא לעשר 10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות. ההכנסה הצפויה לתנובה היא עשרות מיליוני דולרים.

במסגרת ההסכם תנובה תקבל תשלום עבור ליווי מיגרוס, שהמחזור שלה נאמד ב-30 מיליארד אירו, בהתאמת קוויי היצור הקיימים במפעלי הקבוצה וסיוע בפיתוח המוצרים וכן תמלוגים עבור המוצרים שיימכרו, כאשר פוטנציאל ההכנסות עומד על עשרות מיליוני יורו. בשלב ראשון הידע שיימכר הוא לייצור משקאות יוגורט ומעדנים על בסיס סויה.
תנובה נכנסה לתחום תחליפי החלב לפני כ-18 שנה במהלכן צברה ידע רב שהפך אותה למובילת שוק בישראל ובעלת ידע ייחודי בתחום בעולם. תנובה פיתחה לאורך השנים מגוון מוצרים רחב בהם חלב , מעדנים, יוגורטים משקאות, גבינות, טופו ועוד. תנובה אף הרחיבה את המגוון לשימוש בבסיסים צמחיים שונים כמו סויה, שיבולת שועל, שקדים אורז ובסיסים צמחיים אחרים.
שוק תחליפי החלב על בסיס צמחי העולמי צומח בקצב שנתי של 12.5% ועד 2028 צפוי לגלגל כ-52.6 מיליארד דולר. "חברות בעולם שלא זיהו את המגמה בזמן, מתקשות עכשיו לסגור את הפער ולכן עומדות בפניהן שלוש אפשרויות: להקים אופרציה מאפס שכרוכה בעלויות עצומות ולוקחת זמן רב; לרכוש חברה בתחום או לרכוש ידע", אומר
אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה. "כאן תנובה נכנסת לתמונה וממנפת את הניסיון שצברה בשנים האחרונות במחקר, פיתוח וייצור לטובת מכירת ידע בשווקים הבינלאומיים, כמנוע צמיחה ארוך טווח של החברה. תנובה הקימה לאורך השנים קווי יצור מהמתקדמים בעולם ונחשבת לגוף מוביל ומלמד בתעשיית החלב ובכלל, כאשר מדי שנה היא נוהגת לארח משלחות ממפעלים בכל העולם. ידע זה מאפשר לה לייעץ לחברות להקים קווי ייצור או להסב את הקווים הקיימים, כפי שהיא תעשה במפעלי מיגרוס". 
מת'יו רובין מנכ"ל ELSA-Mifroma, חברת הייצור מקבוצת מיגרוס: "אנו שמחים להודיע על השותפות עם תנובה, יצרנית המזון הגדולה בישראל, במסגרת הסכם זיכיון בתחום תחליפי החלב הצמחיים. שותפות זו תניב לצרכנים שלנו בשווייץ ערך משמעותי, כאשר יוכלו להנות ממוצרים טובים יותר, בריאים יותר וטעימים יותר המיוצרים בשוויץ". 
את העסקה הובילה החטיבה הבינלאומית בראשות שגיא כהן, אשר לאחרונה גם הוביל לעסקה עם רשת Costco האמריקנית לשיווק מעדני השוקולד של יולו של תנובה ביותר מ-100 חנויות הרשת בארה"ב. שגיא כהן: "לתנובה שורה של מוצרים ייחודיים וחדשניים ברמה עולמית שמבוססים על ניסיון טכנולוגי ארוך שנים, כמו תחליפי החלב, יולו, שרשום כפטנט, מוצרים מועשרי חלבון ועוד, אשר נותנים לה יתרון עצום על פני יצרניות מזון אחרות בעולם והזדמנות להציע להן את הידע שלה".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תנובה
    אור 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים תנובה מזמן סינית והמשק הישראלי לא ירוויח דבר זה ילמד את שרי הכלכלה והאוצר לא למכור לגופים זרים את התעשיה הישראלית שהולכת ונעלמת
    סגור
  • 3.
    תחליפי חלב
    עוזי 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנובה נוקטת בצעד נכון דל ייעוץ וליווי..כי השוק של תחליפי חלב וגם בשר יש בו יותר יחצנות מאשר שוק..יקח דור לשנות את טעמם של השוויצרים להחליף את הגבינות הקשות שלהם לתחליפים אס עדיף לייעץ מלנסות לחדור לשוק..
    סגור
  • 2.
    מוצרי החלב במיגרוס עולים חצי מאשר בתנובה, ויותר טעימים. (ל"ת)
    החלבן 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תצבטו אותי
    Ruhama David Oren 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלום!
    סגור