השוק

אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם סוגרת מפעלים – זו הסיבה

ענקית הרכב האמריקאית GM הודיעה כי תשבית החל מיום שני את רוב המפעלים שלה, בשל מחסור ברכיבים חשובים, שפגע כבר ביצרניות רבות, כולל טסלה
יאיר מור |  8
רכבים ומסחר (צילום pexels, freepik)
יצרנית המכוניות האמריקנית ג'נרל מוטורס (GM), האחראית על המותגים שברולט, GMC, קדילאק וביואיק, הודיעה אתמול כי החל מיום שני הקרוב היא תשבית את הייצור ברוב המפעלים שלה, הכוללים ארבעה מפעלים בארה"ב ועוד ארבעה במקסיקו וקנדה.
הסיבה להשבתה ברוב פסי הייצור – מלבד זה המייצר את דגם שברולט Bolt, המושבת כרגע בשל תקלת הסוללות הענקית ב-LG – היא המחסור בשבבים, המשפיע על יותר ויותר תעשיות בחודשים האחרונים ובאופן הולך ומחמיר.
דובר החברה, דן פלורס, מסר לעיתון Detroit Free Press כי "במהלך ההשבתה, נתקן ונשלח רכבים בלתי גמורים ממפעלים רבים המושפעים (מהמהלך), כולל פורט וויין וסילאו, לסוכנויות כדי לסייע לענות לביקוש הגבוה מצד לקוחות למוצרינו. למרות שהמצב נשאר מורכב ונזיל מאוד, עודנו בטוחים ביכולתו של הצוות שלנו להמשיך למצוא פתרונות יצירתיים כדי למזער את ההשפעה (של המצב) על הרכבים המבוקשים ביותר שלנו".
זו הפעם השנייה השנה ש-GM נאלצת לצמצם את הייצור במפעליה – והיא אינה לבד: גם פולקסוואגן, טויוטה, פורד, הונדה ו-BMW נאלצו לצמצם את ייצור המכוניות שלהן בשל מחסור בשבבים למחשבים הפנימיים של כלי הרכב. טסלה, חברת המכוניות החשמליות של אילון מאסק, דחתה כמה דגמים ואף נאלצה לכתוב מחדש את התוכנה שלה, כדי להתאים אותה לשבבים חלופיים לאלה שנהגה להשתמש בהם ועתה אין לה מהם מספיק.
במהלך הצגת הדו"ח הרבעוני האחרון אמרה מנכ"לית GM, מרי בארה, שהחברה מצמצמת בעיקר את ייצור הרכבים קטנים לטובת דגמים גדולים יותר ודגמים חשמליים.
נכון ל-2020, GM היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, עם 6.76 מיליון מכוניות, אחרי קבוצות פולקסוואגן, טויוטה ורנו-ניסאן-מיצובישי.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    י ארה"ב מתחת לאדמה ישראלים יהודים חיזרו לארץ במהרה (ל"ת)
    לעשות עליה בזריזות 09/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    טסלה
    נרקיס 09/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שלא תאשימו את ביבי.
    סגור
  • 4.
    רציתם סין קיבלתם סינים
    ישראל צ 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להחזיר את היצור למדינות המקור ולהחזיר פרנסה
    סגור
  • 3.
    מהר לפני שיגמר
    קורא בין השורות 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פירסומת סמוייה לכל החברות יש חוסר אז מה ניהיה חארטה ברטה תמהרו לקנות לפני שיגמר התעשייה טסה לכיוון חשמליות מפחדים להישאר עם מלאי
    סגור
  • 2.
    בלוף אחד גדול
    פנדה 09/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא להאמין ליתרניות הרכב, התירוץ נועד כדי להעלות את מחירי השוק וךמנוע ירידת מחירים. לה.קין מחשב רכב לא מחייב השבתת יצור שלם אלא עם כן הכוונה לייצר מחסור בכוונה כדי לגרום לביקוש בשוק
    סגור
  • 1.
    מטורף, עונש משמיים לארה"ב
    נפתלי 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 6
    זו תהיה מכה כלכלית קשה מנשוא. ואין מקריות בעולם. "סגירת גנרל מוטורס סמל" = 1407 בגימטריה מה מסמלת סגירתה ? 1) והשבתי חיה רעה מן הארץ = 1407, 2) גלה סוד תרגום לאליהו הנביא לשלמה המלך = 1407
    סגור
  • לא מראה כלום
    נחום 09/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מראה יעילות ועוד חודש יחזרו לעבוד דביל
    סגור
  • מה אתה שמח מר טליבאן? (ל"ת)
    צניפל 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור