השוק

גרמניה תעניק 100 מיליון יורו לרש"פ: "הממשלה חייבת להתעורר"

 גרמניה והרשות הפלסטינית חתמו על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו גרמניה תעביר 100 מיליון יורו לרשות הפלסטינית לפרוייקטים עתידיים. הפוליטיקאים הישראלים בעיקר באופוזיציה תוקפים את הממשלה על מדיניות מתירנית: "בכל מדינה עם טיפה כבוד עצמי, השגריר הגרמני היה מוזמן לשיחת נזיפה על התערבות פסולה״.
אביחי דלאל |  10
אנגלה מרקל (צילום הדס פרוש פלאש 90)
על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית, WAFA, גרמניה תעביר מימון של 100 מיליון יורו לפרוייקטים עתידיים ברשות הפלסטינית. ביום רביעי האחרון, ערב יום הכיפורים, הרשות הפלסטינית חתמה על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו גרמניה תעביר לרשות הפלסטינית סכום עתק בשנתיים הבאות לפרוייקטים פיננסיים ברצועת עזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים. בישראל הפוליטיקאים במיוחד מהציונות הדתית תוקפים. 
לפי אותו הדיווח, הגרמנים ישקיעו בפרוייקטים בסקטורים השונים בעניינים ממשלתיים ומוניציפליים ביניהם הקהילות הפלסטיניות בשטחי C, החינוך עם התמקדות בחינוך הטכני, ההשכלה הגבוהה וההשכלה הבסיסית. שיפור התשתיות, המים, החקלאות והתברואה, האנרגיה המתחדשת, שיפור התעסוקה במיוחד בקרב בני נוער ונשים והמגזר הפרטי.
ד"ר מוחמד איברהים אשתייה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, הביע הערכה במסיבת העיתונאים על שיתוף הפעולה ובין היתר סיפר כי הסיוע ישמש לניסיון נוסף של הרשות הפלסטינית לחזור לגבולות 1967 ולהפוך את ירושלים לבירה: "אנחנו מקווים שהחברים בגרמניה, באיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית יעזרו לנו להפעיל לחץ על ישראל לאפשר בחירות בשטחין הפלסטיניים כולל ירושלים. אנחנו מברכים את בחג העצמאות שלהם, יום איחוד גרמניה". 
בישראל כאמור תוקפים את ההחלטה של גרמניה. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ עו"ד איתמר בן גביר אמר: "אחרי שנחשפו תוכניות הרשות הפלסטינית והאיחוד הארופאי להשתלטות על  שטחי C, ושהמימון לכך מגיע מגרמניה. עכשיו זה קורה בפועל, אבל הממשלה רדומה ומאפשרת פגיעה בריבונות מדינת ישראל. לא מדובר בחלום בלהות, מדובר במציאות שעליה נבכה ויהיה קשה לתקן את התעלמות הממשלה הרעה שיושבת עם תומכי טרור שמעודדים את ההשתלטות".
ח"כ בן גביר הוסיף: "המשמעות ההרסנית להפקרה, היא שליטת ארגוני טרור על דרכי הגישה ליישובים  ובכך הממשלה הרעה מאפשרת להשלים את החזון 'הפלסטיני' להשתלט על שטחי c בעתיד. הממשלה בראשות בנט חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר. צריכים לראות את התמונה המלאה ולבחון את ההשלכות לעתיד, למען בטחון מדינת ישראל".
ראשי שדולת א"י בכנסת ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק מסרו בתגובה: "לא יאומן, ממשלת גרמניה נותנת 400 מליון שקל לרשות הפלסטינית, ואילו ממשלת ישראל נותנת לרשות הפלסטינית יותר מממשלת גרמניה. כל זאת בזמן שראש הממשלה הפלסטיני מצהיר בפירוש שהכספים יושקעו בהשתלטות על שטחי C, או במשכורות מחבלים. בנט וגנץ נותנים ידם, ביודעין, למימון טרור ולמימון ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C. אנו קוראים לממשלת ישראל, ולעומד בראשה, להתעורר ולבטל את התכנית למימון הרשות הפלסטינית מכספי משלם המיסים הישראלי, לפעול נגד המימון הגרמני וכמובן לעצור גם את ההשתלטות הפלסטינית הלא-חוקית על שטחי C, כפי שהתחיבה הממשלה בהסכמים הקואליציוניים״.
ח״כ אופיר סופר מסר בתגובה כי: ״הכספים האירופאים ממשיכים לזרום לרשות הפלסטינית לפעולות נגד ישראל. אך אל לנו להתפלא, הפעם מדובר גם במדיניות של ממשלת ישראל שמתירה בעצמה בנייה בשטחי C ומעבירה חצי מיליארד לרשות הפלסטינית. ‏בכל מדינה עם טיפה כבוד עצמי, השגריר הגרמני היה מוזמן לשיחת נזיפה על התערבות פסולה״.
ח"כ עמיחי שיקלי התייחס גם כן: "מבעד לחיוכים גרמניה עומדת בחזית המאבק נגד מדינת ישראל הן באמצעות תמיכה בשורה של ארגוני דה לגיטימציה והן באמצעות מימון מסיבי של מיזמי בנייה בשטחי C, עתודות הקרקע האסטרטגיות של ישראל, בבקעה ביהודה ושומרון".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כספי סיוע
    תאופיק 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאוד שמח רב תודות לגרמניה על הסיוע פלשתין כל נכבוד
    סגור
  • 9.
    אימאלה
    תום 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יהיה הפלסטינאים מקבלים כסף ואיפו ישראל לא מקבלת כלום?? מה קורה פה הכל אשם בנט מסכן
    סגור
  • 8.
    הגרמנים עוזרים לשדוד קרקעות של יהודים ביו''ש
    שודדי קרקעות 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באנטישמיות מרימה ראש בגרמניה..
    סגור
  • 7.
    12 שנה והמבין יבין (ל"ת)
    גל 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    רצוי לארגן D-9 למחיקת הכסף הגרמני
    שפן 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמפעיל ציוד מכני הנדסי לשעבר, אני מעריך ש-30 כלים כבדים כאלה בעבודה מאומצת של שבועיים , מוחקים את כל ההשקעה הגרמנית האנטישמית בשטחי C . זה יעזור מאד לכך שהחלומות הפלסטינים ישארו בגדר חלומות .
    סגור
  • 5.
    ממשלת ההרס והפילוג
    ציונית 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על זה נאמר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
    סגור
  • 4.
    כל מדינה עם כבוד עצמי הייתה מחזירה מייד את הצוללות
    חושחש 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקיבלה בחצי מחיר. וגם דורשת להחזיר לה מה ששילמה עליהן, כולל כספי השוחד שקיבל ראש האופוזיציה
    סגור
  • 3.
    גרמניה ידידנו ???
    ר,ב, ת'א 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגרמנים משחקים אותה ידידי ישראל אבל הם מתכננים לחסל אותנו דרך הפלסטינים אוי ואבוי למדינתנו אם הממשלה לא תתעורר מהר מהר מהר גועל נפש מהי שנהיה במדינתנו
    סגור
  • 2.
    הגרמנים לא הישתנו תפסיקו לנסוע לגרמניה
    אני 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו להשאיר שם את הכסף שלכם ותיתעוררו ממשלה ארורה אין מישהו נורמלי שיכול להנהיג אותנו? בין בנט-לפיד ונתניהו אנכנו בין הפטיש לסדן
    סגור
  • 1.
    כאילו... זה גרמניה... מה אתם מופתעים (ל"ת)
    שושו 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור