השוק

הפיקוח על הבנקים: לא להגדיל את הדיווידנדים של המערכת

בנק ישראל מורה היום לבנקים שלא לחצות את רף חלוקת הדיווינדים והרכישות העצמיות מעבר לרמת 30% מהרווח הנקי; יחד עם זאת, הפיקוח על הבנקים מאשר למערכת להמשיך לשלם דיווינדים גם בשנה הבאה
ניצן כהן |  1
בכירים בבנקים (צילום רמי זרנגר, עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון, אבשלום ששוני, אורן דאי)
בנק ישראל מורה היום למערכת הבנקאית שלא להגדיל את היקף הדיווינדים שם משלמים אל מעבר לרמות 30% מהרווח הנקי. בבנק כוללים את תוכניות הרכישה העצמית במניין הדיווינדים ולכן בסך הכל המגבלה תחול הן על דיווינד במזומן והן על הטבות נוספות דוגמת רכישה עצמית של מניות.
נזכיר כי המערכת הבנקאית חזרה השנה לחלק דיווינדים לראשונה בשנים האחרונות והמערכת התיישרה לאזור ה-30%. בפיקוח על הבנקים חושבים היום כי זה האיזון הנכון בין ההתאוששות הכלכלית הנמשכת לבין הסיכונים הכלכליים המגולמים במשבר הקורונה שמסרב לדעוך.
יש לזכור עוד כי בעבר היה נהוג במערכת הבנקאית לחלק דיווינדים בשיעור של 40% ואפילו 50% מהרווח הנקי אולם מאז נאסר על הבנקים לחלק דיווינדים בשל משברים נמשכים שהחלו אי שם בסוף שנת 2008.
לראשונה השנה התירו המפקחים על המערכות הבנקאיות הן בישראל והן בארה"ב למערכות לחזור לשלם דיווינדים בשל ההתאוששות המהירה של הכלכלה הריאלית (והפיננסית) מאז הסתיימו הסגרים האחרונים אי שם בחודש מרץ האחרון.
נקודת מעניינת נוספת שיש לשים אליה לב בהוראה החדשה של הפיקוח על הבנקים היא שהוא מאפשר להם לחלק דיווידנד גם בשנה הבאה על חשבון רווחי ששנת 2021, כלומר החלוקה תתבצע בפועל בשנה הבאה על חשבון רווחי השנה וזה משמעותי מאוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראו תגובתי
    חשוב מאוד 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חפשו בגוגל את המאמר באתר זה מחודש יוני 2020 (לחפש: מניות הבנקים ice.co.il) ובתחתיתו (בתגובות) את תגובתי על זינוק צפוי למרות הלחץ בציבור. מי שהקשיב לי כמעט הכפיל את הכסף! אגב, עכשיו המניות האלו כבר יקרות.
    סגור