השוק

באוצר מתקפלים ומקימים ועדה לבחינת התחרות בענף הפירות והירקות

ליברמן דרש פתיחה של תחום הפירות והירקות לתחרות, אבל לובי אגרסיבי וברוטלי של החקלאים פועל למסמס את ההחלטה; בשורה תחתונה: הוקמה עוד ועדה לבחינת מחירי הפירות והירקות
ניצן כהן |  6
אורנה ברביבאי, אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, פלאש 90/ יונתן סינדל, יוסי אלוני)
והנה זה שוב קורה, הלובי החקלאי הברוטלי והאגרסיבי מצליח למסמס את אחת הרפורמות החשובות ביותר בתחום יוקר המחיה והצליח לגרור את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי למלחמה מול האוצר והשר אביגדור ליברמן, ולכן במקום שנשלם פחות על פירות וירקות - נקבל עוד ועדה לבחינת שרשרת האספקה.
נזכיר כי שר האוצר, אביגדור ליברמן, הצליח בצעד אמיץ להכניס לחוק ההסדרים אפורמה דרמטית בתחום הפירות והירקות ולמעשה לאפשר יבוא חופשי של מזון מחו"ל לישראל ועל ידי כך להוזיל לפחות ב-800 שקל בשנה את סל מוצרי המזון של המשפחה הממוצעת בישראל.
הלובי החקלאי האגרסיבי והברוטלי נעמד על הרגלים האחוריות תוך שהוא רואה איך זרם הכסף שנופל עליו מהשכבות החלשות ביותר בישראל, נפסק, גייס את הפוליטיקאים בעיקר בכחול לבן ויש עתיד והצליח למסמס את הרפורמה שהייתה אמורה לעזור לעניים והצליח להביא להקמת ועדה (כן עוד ועדה) שתבחן את שרשרת אספקת הפירות והירקות בישראל מתוך אמונה שככה יצליחו לגבות מהעניים עוד כסף.
בשורה התחתונה, שר האוצר, אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי ושר החקלאות, עודד פורר חתמו היום (א') על כתב מינוי לצוות אשר יבדוק ויגבש המלצות בעניין פערי התיווך לצרכן בנושא תוצרת חקלאית.
בראש הצוות יעמוד המנהל הכללי של משרד הכלכלה, ד"ר רון מלכא ובצוות יהיו חברים גם המנהלת הכללית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב' נעמה קאופמן-פס, מ"מ הממונה על התחרות, הגב' מיכל כהן וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הגב' עדי חכמון.
תפקידי הצוות שהוקם יהיו:
1. ניתוח של שרשרת האספקה של פירות וירקות.
2. בחינת חסמים וכשלי שוק שעלולים להביא לפגיעה בצרכן, לרבות פערי תיווך בהפצת תוצרת חקלאית של פירות וירקות או רווחיות חריגה לאורך שרשרת האספקה שלהם.
3. ככל שיימצאו כשלי שוק או חסמים או רווחים חריגים בכל אחת מחוליות שרשרת האספקה, הצוות ימליץ לשרים על פעולות נדרשות לשיפור התחרות במקטעים אלה. 
4. המלצות אחרות בנושא הורדת יוקר המחיה של פירות וירקות. 
הצוות רשאי לזמן כל גורם הנראה לו רלוונטי להשמיע דבריו בפני הועדה ולהיעזר ביועצים מטעמו.
בשורה התחתונה העניים כרגע ימשיכו לבחור בין שתי עגבניות לתפוח עץ.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ניצן הקשקשן והשקרן
    אור 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש יבוא ענק של עגבניות, מלפפונים, תפוחים, אגסים ועוד והמחירים גבוהים בגלל היבואנים והרשתות. להאשים את החקלאים שמוכרים בשקל מאוד קל, אבל חלילה לא את הרשתות שמוכרות ב 5 שקלים. מספיק לשקר!
    סגור
  • 5.
    חבורה של ליצנים . פולטקאים עלובים
    מייקי 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איכס עליכם . פולטקאים בשקל מרוב ועדות במדינה הכל תקוע. ועדת מירון , ועדת הצוללות , ועכשיו ועדת פירות וירקות . שימו מפתחות ליצנים פחדנים ותקחו איתכם את גנץ ולפיד המליונרים. להם אין בעיה לקנות קיחו ענבים ב 40 שח ותפוח עץ ירוק ב 20 שח לקילו. כל עוד אנחנו בוחרים באנשים שבעים ומרופדים אין סיכוי לשינוי לטובת האזרח הנוכמטיבי ממעמד הביניים. יש משפט שאומר פריירים לא מתים רק מתחלפים ובמקרה הזה אנחנו רב העם העובד , המשרת התורם הוא הפראייר והפולטקאים השבעים עושים על גבינו עוד ועוד לביתם. ברביביי עוד אחת עם פנסיה צבאית דשנה ומשכורת של שרה . באמת מזיז לה מחיר העגבניה ????
    סגור
  • 4.
    אורנה כוהנת השחיתות מאכ"א !!! (ל"ת)
    אסף 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מצחיקים יש יבוא של ירקות מטורקיה ו????
    ייייייישששששש 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה בעיניים מייבאים בשר עגבניות ועוד והמחירים ירדו?? הצחקתם אותנו ככל שהמחיר לשופר יותר זול אז הם מרוויחים יותר
    סגור
  • 2.
    למריצה ולמיזבלה
    מפיונר 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך למנות ועדה לבדיקת סגירת התיקים של שר האוצר העדים הנעלמים בפרשות ליברמן - News1 7 בינו׳ 2015 — לפחות שישה עדים שעשויים היו לשפוך אור על פרשות בהן נקשר שמו של אביגדור ליברמן "התאיידו" - מתו, נעלמו או שכחו פרטים. מיכאל פלקוב אינו הראשון.
    סגור
  • 1.
    חשבתי שאצלו "מילה זו מילה"
    הנריק 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיבוא ויספר לנו מדוע קירשנבאום שותקת?
    סגור