השוק

ארה"ב מותחת על טסלה ביקורת קשה – איך יגיב מאסק?

הרשות האחראית על בטיחות בדרכים פרסמה שני מכתבים המותחים על יצרנית הרכב החשמלי ביקורת קשה ודורשים ממנה לספק תשובות עד החודש הבא
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים (NHTSA) בארה"ב פרסם ביום שלישי שני מכתבים ששלח באותו יום ליצרנית המכוניות החשמליות טסלה של המיליארדר אילון מאסק. בשני המכתבים מותח המנהל ביקורת קשה על התנהלות החברה ודורש ממנה להסביר אותה ולשנות אותה.
הביקורת בשני המכתבים נוגעים למערכת FSD, או Full Self Driving ("נהיגה עצמאית מלאה"), שמציעה החברה לנהגי המכוניות שלה בתוספת תשלום בגובה של 37,500 שקל (או 10,000 דולר בארה"ב).
במכתב הראשון דורש המנהל מטסלה להסביר מדוע לא הוציאה קריאת שירות להחזרת המכוניות שלה כאשר נודע לה שתוכנת הנהיגה העצמאית שלהן נוטה מכילה באג שמונע ממנה להגיב כראוי לרכבי חירום העומדים על הכביש. הבאג הזה גרם לשורת תאונות דרכים בהן התנגשו מכוניות של החברה במכוניות משטרה, אמבולנסים, ניידות כיבוי אש וכדומה בשנים האחרונות. במקום זאת, היא הוציאה בשקט עדכון תוכנה לתיקון התקלה, בלי להודיע בבירור על קיומה.
"כפי שטסלה מודעת, חוק הבטיחות מטיל חובה על יצרניות רכבים ממונעים וציוד לרכבים ממונעים לפתוח בהליך קריאת שירות על ידי הודעה ל-NHTSA כאשר הן מגדירות שרכבים או ציוד שייצרו מכיל פגמים הקשורים לבטיחות של רכבים ממונעים או שאינם עומדים בסטנדרטים הבטיחותיים החלים על כלי רכב ממונעים", כתב המנהל, וציין כי על החברה היה להודיע לו על הסיכון תוך חמישה ימים מיום גילויו. "כל יצרנית המוציאה עדכון תוכנה דרך האוויר, המתקן פגם שמהווה סיכון בלתי סביר לבטיחות כלי רכב ממונעים, נדרשת להגיש הודעה על קריאת שירות ל-NHTSA באופן מיידי".
במכתב השני מותח המנהל ביקורת על כך שהחברה ניסתה למנוע מנהגים המשתמשים בתוכנה לדווח על בעיות כמו הבאג המסוכן שהוזכר קודם. זאת על ידי החתמתם על הסכמי סודיות בטרם קיבלו גישה לגרסאות עדכניות לתוכנת הנהיגה העצמאית.
"בהינתן ש-NHTSA מסתמך על דיווחים מצרכנים כמקור מידע חשוב בהערכת פגמים בטיחותיים אפשריים, כל הסכם שעשוי למנוע או להניא משתתפים בתוכנית הגישה המוקדמת לגרסת הבטא מדיווח על דאגות בטיחותיות ל-NHTSA בלתי מתקבל על הדעת. מעבר לכך, אפילו מגבלות על שיתוף מידע מסוים בציבור משפיעות לרעה על יכולתו של NHTSA להשיג מידע רלוונטי לבטיחות".
כזכור, בקיץ האחרון פתח ה-NHTSA בחקירה רשמית נגד טסלה, בעקבות דיווחים על גל ההתנגשויות של מכוניות החברה בניידות חירום ברחבי ארה"ב. לאחרונה אף הוגשה נגד החברה תביעה אזרחית על אחת התאונות, בה נפצעו שישה בני אדם וכלב משטרתי.
המנהל הקציב לטסלה כשבועיים וחצי - עד הראשון בנובמבר - להגיב על המכתבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה