משפט

שוטרים תובעים את טסלה ודורשים ממנה סכום מטורף

חמישה שוטרים הגישו תביעה נגד יצרנית המכוניות החשמליות, בטענה כי היא אשמה בכך שנהג בעל מכונית מתוצרתה התנגש בניידות שלהם ופצע אותם
יאיר מור |  1
טסלה (צילום unsplash)
חמישה שוטרים ממדינת טקסס בארה"ב הגישו השבוע תביעה נגד יצרנית המכוניות החשמליות טסלה. השוטרים טוענים כי החברה אשמה בתאונה שאירעה בחודש פברואר 2021, ובה נפצעו חמישתם.
החמישה עצרו את שתי הניידות שלהם בצד כביש במדינה כדי לבדוק נהג, שבו חשדו כי הוא מחזיק במכוניתו סמים למכירה. בזמן שהוציאו אותו מהרכב כדי לתת לכלב המשטרתי שלהם, קודיאק, לרחרח ולחפש סמים, התנגשה מכונית טסלה מדגם X בניידת האחורית במהירות של 70 מייל לשעה (כ-113 קמ"ש), וגרמה להתנגשות שרשרת: הניידת האחורית התרסקה אל תוך הקדמית, וזו הועפה קדימה ופצעה את חמשת השוטרים, האזרח והכלב.
לדברי התובעים, ההתנגשות גרמה להם "פציעות קשות ונכויות", בנוסף לשתי הניידות שהוכרזו כ"טוטאל לוס". עם זאת, הם בחרו לא לתבוע את הנהג, שהיה שיכור בזמן התאונה, אלא את יצרנית הרכב, שלטענתם גרמה לו להאמין כי הוא לא צריך להיות כשיר לנהיגה כדי לנסוע ברכבו. בנוסף, הם תובעים דוכן מזון מקומי שלדבריהם הגיש לו לפני אותה נסיעה כמות אלכוהול גבוהה ביותר למרות שמפעיליו ראו שהאיש כבר שיכור ונוהג במכונית.
עורכי דינם של השוטרים טוענים בכתב התביעה כי היא "טסלה מעורבת בתרמית מערכתית כדי להעלות את ערך מניות טסלה ולמכור יותר מכוניות, בעודה מסתתרת מאחורי גילויים נאותים המזהירים נהגים כי המערכת אינה אמינה. טסלה יודעת שנהגי טסלה מקשיבים לטענות הללו ומאמינים שרכביהם מסוגלים לנהוג בעצמם, והתוצאה היא סיכוי לפציעות חמורות או מוות". הם הדגישו כי לטסלה היה ידוע כבר זמן רב כי מערכת הנהיגה האוטונומית שלה פגומה, ונוטה להתנגש ברכבי חירום העומדים בצד הכביש עם אורות מהבהבים, כפי שמעידה העובדה שברחבי ארה"ב תועדו בשנים האחרונות 13 התנגשויות כאלו (בזמן כתיבת התביעה המספר היה 11, ועד הגשתה אירעו שתיים נוספות). "טענות החברה הוכחו כמוגזמות לחלוטין בחוסר אחריות, ואולי אף שקריות", נכתב בתביעה.
השוטרים דורשים מטסלה פיצוי בגובה של 20 מיליון דולרים – 10 מיליון כדי לכסות את הוצאות הטיפול בפציעותיהם, ו-10 מיליון נוספים "למען יראו וייראו" – כלומר כדי להרתיע את החברה וחברות אחרות מפני התנערות מאחריות לנזקים הנגרמים ממוצרים טכנולוגיים שהתוכנה שלהם מתגלה כפגומה.
התביעה מזכירה חקירה שנפתחה נגד החברה בחודש שעבר על ידי המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים ראשיים, בשל אותה נטייה של מכוניות טסלה במצב נהיגה אוטונומי להתנגש ברכבי חירום עם אורות מהבהבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצויין (ל"ת)
    אשדודי 09/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור