השוק

כך הזניק ולדימיר פוטין את השווי של ביטקוין

נשיא רוסיה נשאל אתמול בראיון להבהיר את עמדתו לגבי מטבעות קריפטוגרפיים – והתשובה שלו גרמה לזינוק אדיר בשווי המטבע המוביל בשוק
יאיר מור | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, pexels, unsplash)
נמצא ההסבר לעלייה המשמעותית בשווי הביטקוין היום: התבטאות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בראיון שהעניק אמש לתחנת הטלוויזיה האמריקאית CNBC.
בראיון, שהתקיים אתמול לכבוד "שבוע האנרגיה הרוסי" שהוא מארח במוסקווה, נשאל פוטין לגבי הסיכוי שרוסיה תנסה לעקוף את הסנקציות שהטילה עליה ארה"ב לאחר סיפוח חצי האי קרים ב-2014 על ידי מכירת נפט, גז וסחורות נוספות תמורת מטבעות חלופיים כמו מטבעות קריפטוגרפיים במקום דולרים, כפי שנהוג כיום.
תשובתו של פוטין היתה שלמטבעות קריפטו "יש את הזכות להתקיים ויכולים לשמש כאמצעי תשלום", אך הוסיף שמוקדם לדבר על שימוש בהם למסחר של ממש, מכיוון שאינם יציבים מספיק. "כדי להעביר כסף ממקום למקום – כן, אבל כדי לסחור, קל וחומר לסחור במקורות אנרגיה – לדעתי זה עדיין מוקדם", הוא אמר.
הראיון עלה לאתר הקרמלין ב-2:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, וכשעה וחצי אחר כך החל המטבע, שהיה במגמה מעורבת ביממה שקדמה לכך, לזנק. תוך פחות משעתיים הוא עלה מאזור ה-57,000 דולר ל-58,400 דולר. אחר כך החל לרדת שוב, אך לאחר שההתבטאות פורסמה על ידי בלומברג, מעט לאחר 12:00 בצהריים לפי שעון ישראל, החל זינוק נוסף של ביטקוין – מ-57,400 דולר חזרה אל מעל הרף של 58,000 דולר. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הוא חזר לרדת, והערב הוא כבר מאיים לרדת שוב אל מתחת לרף ה-57,000 דולר.
כדאי לציין כי למרות התדמית הטוטליטארית של רוסיה, היא הרבה פחות קשוחה ביחסה למטבעות קריפטוגרפיים מידידתה, סין. אמנם, הבנק הלאומי שלה הזהיר במשך השנים שוב ושוב שהשוק אינו יציב ושהוא מנחה שלא להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים כאמצעי תשלום, אך מדובר בהנחיה בלבד, ולא בהוראה שנאכפת בדרך כלשהיא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה