השוק

אייזנקוט בדרך לשוק האמריקאי? זה ההישג של החברה שלו

סטורג' גרופ, החברה שהצטרף אליה גדי אייזנקוט כיו"ר הדירקטויריון מודיעה על הישג בדרך לחדירה לשוק האמריקאי. זו הטכנולוגיה שתביא את החברה לארה"ב
מערכת ice | 
גדי אייזנקוט (צילום פלאש 90)
סטורג' דרופ, שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, ומתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה, הודיעה היום כי ועדה במשרד האנרגיה האמריקאי אישרה את בקשת החברה להיכנס למו"מ לצורך חתימה על הסכם על פיו יוענקו לחברה זכויות למסחור בלעדי של טכנולוגיה מוגנת פטנט שפותחה ומומנה ע"י משרד האנרגיה האמריקאי.
הטכנולוגיה שאושרה עוסקת באגירת אנרגיה באוויר דחוס על ידי מים, אשר יש בה כדי להשלים את הטכנולוגיה של החברה בתחום זה. ככל שתקבל החברה את זכויות המסחור בפטנט, בכוונת החברה להפעיל את אב הטיפוס שפותח על ידי הגוף האמריקאי ולעשות שימוש בחומרה ובתוכנה שפותחו במסגרת הפרויקט האמריקאי, במטרה לנבא את הביצועים של מערכת האגירה לייצור חשמל הן של החברה והן של הגוף האמריקאי ולשלב בין הטכנולוגיות של שני הגופים. החברה סבורה כי שילוב הטכנולוגיה האמריקאית החדשה עם הטכנולוגיה של החברה, יסייע לה לקבל דריסת רגל בשוק האמריקאי.
מדובר בקניין רוחני העוסק בטכנולוגיית אגירת אנרגיה באוויר דחוס על ידי מים, כאשר לדעת צוות הפיתוח של חברת סטורג' דרופ הפיתוח של האמריקאים משלים את הטכנולוגיה שפותחה בחברה. הצדדים החלו במלאכת גיבוש הסכם המיסחור, כאשר תנאי המיסחור יקבעו לאחר השלמת המו"מ בין הצדדים.
סטורג' דרופ הודיעה מוקדם יותר החודש, כי החלה בהיערכות להתקנת מערכת האגירה HyDrop  בנמל אשדוד, מערכת שבאמצעות אוויר דחוס תייצר חשמל וניתנת לחיבור לכל מקור חשמלי. המערכת מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה במיוחד, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית. סטורג' דרופ זכתה במכרז לביצוע תכנית פיילוט בשטח הנמל והחלה בהתקנת מערכת אגירת האנרגיה לייצור חשמל, כך שהמערכת תיבחן בשטח הנמל .אל מאגרי האוויר שיותקנו, תתווסף מערכת ייצור חשמל שתדע לייצר חשמל בעת הצורך. להערכת החברה עבודות ההתקנה של המערכת יסתיימו לקראת סוף השנה הנוכחית.
סטורג' דרופ מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה. החברה מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה שונות: הראשונה HyDrop , מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל; והשנייה, מערכת אגירת אנרגיה לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבני תעשייה, קניונים ועוד. המערכת הראשונה מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית. המערכת השנייהCoolDrop  תותקן באתר החברה ברחובות ותאגור "קרר טבעי" ידידותי לסביבה ותאפשר קירור ומיזוג אוויר באמצעות צריכת תערובת קרר טבעי ממכלים תת קרקעיים.  מערכת הקירור תייצר קור וחשמל בו זמנית ולכן אידיאלית כמערכת גיבוי בזמן חירום.
מערכות החברה שבפיתוח מתוכננות כך שאורך החיים שלהן יהיה גבוה - 30 שנה ומעלה. לפי תחזית החברה, היא תתחיל למכור מערכות בישראל במהלך שנת 2022. סטורג' דרופ פועלת ממשרדי החברה ברחובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה