השוק

פלייטיקה איכזבה והמשקיעים איבדו 3 מיליארד דולר

פלייטיקה לא עמדה בתחזיות המוקדמות והמניה נחתכת ב-25%; החברה נסחרת לפי שווי חברה של 9 מיליארד דולר לאחר שהונפקה בתחילת השנה לפי שווי של 11 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
פלייטיקה בנאסדק (צילום יחצ)
פלייטיקה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 636 מיליון דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 20 סנט למניה זאת בעוד האנליסטים צפו להכנסות  של 661 מיליון דולר ורווח של 25 סנט למניה. פלייטיקה איכזבה לא רק בביצועי הרבעון השלישי אלא הורידה את התחזיות לשנה כולה.
פלייטיקה תסיים את השנה עם הכנסות של 2.57 מיליארד דולר לעומת התחזית הקודמת שצפתה הכנסות של 2.6 מיליארד דולר. הרווח התפעולי התזרימי הצפוי לשנה כולה עומד על 980 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת שצפתה רווחי EBITDA של מיליארד דולר.
עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה החלה המניה לצלול והיא יורד בשיעור חד של 25% ומוחקת 3 מיליארד דולר מהשווי של החברה. כאן המקום להזכיר שפלייטיקה הונפקה בתחילת השנה לפי שווי חברה של 11 מיליארד דולר וכעת היא נסחרת לפי שווי חברה של 9 מיליארד דולר.
השנה שעברה הייתה שנת שיא לפלייטיקה מאחר ומרבית העולם היה תחת סגר ותחום הגיימינג וההימורים באינטרנט צבר תאוצה. היום, אחרי שהעולם חזר לפעילות כמעט מלאה, המשקיעים הופתעו מעוצמת אובדן ההכנסות בתחום שנחשב לחם ביותר בעולם האינטרנט (גיימינד ואבטחת סייבר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה