השוק

למה יצרנית אופני כושר מאשימה את אפל בצניחה שלה?

פלוטון, שנהנתה מפופולאריות שיא בתקופת הקורונה, הציגה דו"ח מאכזב ומצאה את מי להאשים בהידרדרות הדרמטית במצבה: יצרנית האייפון
יאיר מור | 
אופני כושר (צילום javi_indy / freepik)
בימים האחרונים נמצאת מניית Peloton, יצרנית מכשירי כושר מקוונים, בקריסה: מאז הצגת הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים יולי עד ספטמבר בסוף השבוע, היא צנחה בכ-41%, מ-86 דולר ביום חמישי ל-50 דולר היום.
הדו"ח הזה היה הפתעה לחברה ולמשקיעים, שציפו למספרים אחרים: הכנסות החברה אמנם עברו במעט את הציפיות שלה ל-800 מיליון דולר ועמדו על 805 מיליון דולר, אך פספסו בשיעור דומה את תחזיות האנליסטים, שציפו לכמעט 811 מיליון דולר. מעבר לכך, החברה דיווחה על ירידה של 17% במכירת מכשירי הכושר המקוונים שלה, האחראים לרוב ההכנסות הללו – 501 מיליון דולר, לצד 304 מיליון דולר נוספים מדמי מנוי שהלקוחות משלמים על גישה למעין שיעורי כושר אינטראקטיביים בווידאו. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד בסך 376 מיליון דולר – גבוה בהרבה מהתחזיות וניגוד עצום מול רווח נקי של 70 מיליון דולר לפני שנה.
בשיחה עם המשקיעים בחרו מנהלי החברה להאשים בירידה בהכנסות דווקא את אפל. לדבריהם, שינוי שנעשה בגרסה 14.5 של מערכת ההפעלה לאייפון ואייפד (iOS ו-iPadOS) ומעניק למשתמשים אפשרות לחסום מפרסמים משימוש במידע שלהם כדי לכוון אליהם פרסומות מותאמות אישית, מנע מהחברה למצוא קהל יעד מתאים לפרסום המוצרים והשירותים שלה, וגרם לכך שהיא ממשיכה לשלם על פרסומות אך הן מגיעות לאנשים שכלל לא מתעניינים בשירותים כאלה.
פלוטון אינה החברה הראשונה שמאשימה את אפל בהפסדים כספיים: מטא (לשעבר פייסבוק) מאיימת כבר חודשים שהמהלך של אפל יהרוס את פלטפומת הפרסום שלה, ואף הוציאה הודעות לעסקים המפרסמים ברשת החברתית המנסות להצדיק את העובדה שהם משלמים על פרסומות ולא רואים תמורה תוך האשמת התופעה הזו בשינוי של אפל. לפי הערכה שפורסמה בתחילת השבוע בעיתון פייננשל טיימס, מטא, טוויטר, יוטיוב וסנאפ הפסידו מהשינוי של אפל 10 מיליארד דולר במחצית השנייה של 2021.
עם זאת, אפילו פלוטון יודעת שאפל היא לכל היותר גורם אחד מני רבים למצבה: בכיריה הודו כי היציאה ההדרגתית מסגרי הקורונה, המסתמנת בחזרה של מתאמנים לחדרי הכושר על חשבון אימונים ביתיים כפי שהיא מספקת, תרמה רבות להידרדרות שלה, לצד משבר שרשרת האספקה שמאט את משלוחי המוצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה