השוק

השבוע של אלביט מערכות: קיבלה הזמנות ברבע מיליארד דולר

זה היה ללא ספק השבוע של אלביט מערכות עם שתי עסקאות גדולות בבריטניה ועסקה חדשה נוספת בדרום קוריאה; בסך הכל חתמה אלביט על הסכמים ב-250 מיליון דולר מה שהופך את השנה האחרונה לשנה מדהימה עבורה
ניצן כהן |  2
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
זה ללא ספק השבוע של אלביט מערכות. החברה חתמה על הסכמים למכירת ציוד ושירותים בהיקף של למעלה מ-250 מיליון דולר וזה בשבוע אחד. השנה הזו הופכת להיות אחת השנים הטובות ביותר עבור החברה לאחר שמוקדם יותר חתמה על הסכם להקמת בסיס אימונים לחייל האוויר היווני בהיקף של 1.6 מיליארד דולר.
היום הודיעה החברה על סקה נוספת שהיא זו שהביאה את השבוע הזה לשיא מבחינת אלביט מערכות. החוזה החדש של החברה הוא בהיקף של 74 מיליון דולר במסגרתו היא תספק חימושים אוויריים לקוריאה הדרומית. ההזמנה היא למעשה ממנהלת הרכש והתוכניות של משרד ההגנה הלאומי (Defense Acquisition Program Administration) של הרפובליקה של דרום קוריאה, ומיועד לספק מגוון של חימושים אוויריים במסגרת התוכנית לאש מדויקת (Precision Fires Program) עבור חיל האוויר של הרפובליקה של קוריאה (Republic of Korea Air Force). החוזים יבוצעו במהלך תקופה של חמש שנים.
יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות: "אנו רואים גידול בדרישה לפורטפוליו המגוון שלנו בתחום החימושים בזמן שחילות אוויר מחפשים יכולות אש מתוחכמות ומשפיעות יותר". 
מוקדם יותר השבוע קיבלה אלביט מספר הזמנות מצבא בריטניה שכללו בית ספר לטיסה ב-88 מיליון דולר, מערכות לוחמה אלקטרונית 100 מיליון דולר והעסקה שדווחה היום בהיקף כספי של 74 מיליון דולר.
לפני כשבועיים החברה הקוריאנית Hanwha Systems דיווחה שתשתף פעולה עם אלביט על טכנולוגיות אוויוניקה המונעות בינה מלאכותית עבור התניידות במרחב האורבני ואפליקציות ביטחוניות.
בשנים האחרונות אלביט מערכות חתמה על מספר חוזים עם דרום קוריאה, ביניהם הטמעת מערכות עקיבת שטח מסוג Terrain Following-Terrain Avoidance עבור מטוסי הדור הבא של דרום קוריאה הנמצאים בפיתוח; אינטגרציה של מערכות ראש מסוג Joint Helmet-Mounted Cueing System על מטוסי F-16 של חיל האוויר הדרום קוריאני; וכן אספקה של חבילה מקיפה של מערכת שידור תת-ימית ותוכנה המשמשות את חיל הים של קוריאה הדרומית לבחינת הסונרים של מערך המעקב התת-ימי בנמל. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירדה במניה
    נ,נ 11/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החוזים שהם מקבלים חוץ מהפנים הצוחקות של המנכל המניה בוכה
    סגור
  • 1.
    אם כ"כ טוב אז למה המניה חזרה לרדת?
    יעקב 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יודע מי שמוכר שאנחנו לא יודעים?
    סגור