השוק

האם העברת התקציב הורידה את הסיכונים של הכלכלה הישראלית?

חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' מעריכה כי לאחר אישור התקציב והתייצבות הממשלה הרי שהסיכונים לכלכלה הישראלית קטנו; ליברמן: "התקציב מאפשר צמיחה תוך שמירה על מסגרת פיסקלית"
ניצן כהן |  1
אביגדור ליברמן, שר האוצר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חברת הדירוג הבינלאומית, פיץ', מברכת היום (חמישי) את ממשלת האחדות על העברת התקציב ואומרת כי כעת, לאחר העברת התקציב הרי שהסיכונים לכלכלה הישראלית קטנו. יש לציין כי פיץ' נחשבת לחברת דירוג האשראי השמרנית ביותר ולכן להורדת הערת האזהרה מעל הכלכלה הישראלית יש משמעות גדולה.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אישור תקציב המדינה לראשונה משנת 2018 הבטיח את יציבות הממשלה לשנים הבאות, וחוק ההסדרים כולל רפורמות מבניות אשר יתמכו בצמיחה ברת קיימא לצד שמירה על המסגרות הפיסקליות".
 
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "הודעת החברה מעידה על החשיבות בהתכנסות המסגרת הפיסקלית בשנים הקרובות, ומציינת לחיוב את ההתאוששות המהירה של כלכלת ישראל ממשבר הקורונה".
בהודעתה מציינת פיץ' כי מדובר בציון דרך משמעותי עבור הממשלה, אשר הצליחה להעביר את חוק התקציב על אף שכוללת מספר רב של מפלגות. על פי החברה, אישור התקציב לראשונה משנת 2018, מקטין את הסיכונים ליציבות הפוליטית, זאת לאחר תקופה ארוכה של אי ודאות פוליטית עם ארבע מערכות בחירות.
בהודעת החברה נרשם כי על-פי החוק שאושר, יעדי הגירעון לשנים 2021-2022 יעמדו על 6.8% ו-3.9% מהתוצר. יחד עם זאת, החברה מציינת את השיפור הניכר במדדים הפיסקליים של הממשלה, הנובע מהתאוששות כלכלית חזקה, הסרה הדרגתית של מגבלות הקורונה, והכנסות גבוהות מסקטור ההייטק. בתרחיש הבסיס שלה, חברת הדירוג צופה כי יחס החוב לתוצר יעמוד על 74% בשנת 2021, ויוותר יציב בשנים לאחר מכן.
החברה מציינת כי חוק ההסדרים - המהווה את התכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2021-2022 - אושר בכנסת, וכולל רפורמות מבניות הכוללות בין היתר את העלאת גיל הפרישה לנשים, הקטנת הרגולציה ומעבר לאנרגיה מתחדשת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המולדבי יחזור להיות שומר ברים. פחלון חזר לחנות ציוד רכב (ל"ת)
    כחלון 11/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור