נדל"ן ותשתיות

ליברמן חושף: משבר הדיור בדרך לסיום, משקיעי הנדל"ן יחטפו

יפורסמו מכרזים לבניה של 300 אלף יחידות דיור על קרקע ממשלתית; 8 מיליארד שקל יושקעו בתשתיות תומכות דיור כמו ביוב וכבישים; כפי שפורסם ב-ice יועלה מס הרכישה ל-8%
ניצן כהן |  19
אביגדור ליברמן, איילת שקד, זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר, פייסבוק/ זאב אלקין, pexels)
שר האוצר אביגדור ליברמן ושרי השיכון והפנים זאב אלקין ואיילת שקד פרסמו היום את התוכנית הכוללת שלהם להתמודדות עם מחירי הנדל"ן. כפי שפורסם ב-ice התוכנית כוללת העלאת מס הרכישה ל-8% אולם במקביל יוצף השוק בקרקעות לבניה.
עקרי התוכנית כוללים הצפת השוק בקרקעות והעלאת מסים על משקיעי הנדל"ן. כך למשל בשנים בהן תפעל התוכנית תחל בנייתן של 280 אלף דירות (לעומת כ-50 אלף בממוצע בשנים האחרונות). יחל תכנון של 500 אלף יחידות דיור ויפורסמו מכרזים לבניית 300 אלף יחידות דיור על קרקעות שבבעלות המדינה.
אחת הבעיות הגדולות בתחום הבנייה בטח במרכזי הערים הגדולות הוא נושא התשתיות וכאן האוצר אישר השקעה של 8 מיליארד שקל בשתיות תמכות דיור כמו ביוב וכבישים. כ-5.5 מיליארד שקל יושקעו בהקמת גני ילדים ובתי ספר תומכי דיור. הרשויות המקומיות יקבלו גם הן את השלל שלהן ויקבלו 640 מיליון שקל לעידוד הרישוי. 2 מיליארד שקל יושקעו בתכנון והסרת חסמים בחברה הערבית.
נושא ההתחדשות העירונית מקבל דחיפה משמעותית מהממשלה כשיוסרו חסמים רבים בקידום פרויקטים של פינוי-בינוי וכוללת בין היתר צעדים לצמצום תופעת הדייר הסרבן, הגברת ההגנה על דיירים מפני החתמות פוגעניות, יצירת וודאות והפחתת רגולציה לאורך תהליך הפינוי בינוי והעמקת הקלות המס בפרויקטים אלו. בנוסף, 500 מיליון שקל בתשתיות התומכות בפרויקטים להתחדשות עירונית על מנת לאפשר את תוספת יחידות הדיור במרקם הבנוי.
כפתרון מהיר ודי מיידי יוסבו משרדים לבתי מגורים, כלומר, לדירות קטנות להשכרה ארוכת טווח, דיור מוגן ומעונות סטודנטים שיקבלו היתרים בהליך מקוצר וללא הליך תכנון מחדש. כמו כן, תוקם ועדת משנה למועצה הארצית שתעסוק בתכנון מחדש של מתחמי משרדים והסבתם למגורים. הצעד יציע פתרונות דיור לאוכלוסייה צעירה ולבני הגיל השלישי בלב אזורי הביקוש.
צעד נוסף עליו פורסם ב-ice שנועד למלא את כיסי הממשלה בכסף ועל הדרך להכות במשקיעי הנדל"ן יהיה העלאת מס רכישה.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "תוכנית הדיור שהוצגנו היום נועדה להיאבק בעליית מחירי הדיור בעיקר באמצעות הגדלת ההיצע. במסגרת אישור תקציב המדינה אישרתי תקציבים משמעותיים לתשתיות תומכות דיור, כיתות לימוד, תימרוץ היתרים, פיתוח בחברה הערבית, התחדשות עירונית ועוד.
"זאת בהמשך לסעיפים בחוק ההסדרים שכולל בתוכו רפורמות חשובות לשוק הדיור ביניהן, שכירות ארוכת טווח, התחדשות עירונית, הסבת משרדים ועוד. אני מודה לשרת הפנים ושר השיכון שנכנסו איתי אל מתחת לאלונקה, ויחד בחרנו לטפל בבעיות שורשיות ולנקוט בצעדים דרמטיים ויצירתיים שיביאו לתוספת של כ-300,000 יחידות דיור ב-4 שנים הקרובות".
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "הצגנו היום תוכנית כוללת ולא פתרון קסם של צעד אחד, ואנחנו מאמינים שהסל הזה, שמורכב מעשרה צעדים שכבר מבוצעים בימים אלה ועוד שבעה צעדים חדשים שיצאו לדרך ממש בקרוב, יוכיח את עצמו. כתוצאה מהצעדים שכבר מבוצעים, כבר השנה אנו צפויים לשבור את שיא השיווקים השנתי שיגיע ליותר מ-80 אלף יחידות דיור.
"במקביל לכל הצעדים לבלימת מחירי הדיור, כבר בשבוע הקרוב אנו מתחילים בביצוע תוכנית "מחיר מטרה", שתיתן לזוגות צעירים אפשרות לרכוש דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים. זוהי תוכנית בה המדינה מפסיקה לספסר בקרקע ומוותרת על בין 12 ל-20 מיליארד שקלים מההכנסות על הקרקע בשנים הקרובות. התוכנית החשובה הזו היתה מתבקשת והכרחית לנוכח המציאות הנוכחית". 
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    כל הכבוד !
    שמעון הרוש 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה הזאת עושה ב 4 חודשים מה שהליכוד לא עשה במשך 10 שנים
    סגור
  • 17.
    מאפיונר….
    רוקי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלה…בלה….בלה…
    סגור
  • 16.
    8% את מי יצחקתה לברמן עם יקנה דירה ב 450 ימכור 800
    י 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רווח של 90 אחוז על תעלה תרבית על חסכון היה יותר שווה להפקיד בבנק הבל מה לעסות אתם נותנים כסף בריבית אפסית לבנק והבנק נותן אשראי בסופו של דבר יש אדם אחד מרוויח מיזה המדינה זה לא מתגלגל וחזרה אז די עם הספקולציות צריך לקבועה מחיר דיור בחוק שלא כול אחד יבקש מחיר של כפר שמריה ולחוקק חוק הגנת השוכר כמו בלונדון ואירופה מחיר מחירון להשכרה וכן לגבות מיסים מי השכרה מי ראף מסוים ולא מי השוכר מבעל הדירה .שלא יתגלגל וחזרה לשוכר וכן לאתיל סנקציות על משכירי דירות שלא עומדות ביעד .
    סגור
  • 15.
    בילבוליי מוח
    ל 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני בן 44 רוצה עכשו ליקנות דירה שיתן לי פיתרון לעכשומאיפה להביא 500 אלף אוליי אני יעבוד בתור סחור סמים. ביזיןן
    סגור
  • 14.
    כל הזמן אני רואה שמדברים על המגזר הערבי
    אור 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם המגזר החרדי שצריכים לשלם ללמודי תורה 400 שקל לחודש כי אין סבסוד אני לא חייבת לשים את הילד שלי בבית ספר חילוני שהתקלקל לי שם וילמדו אותו שטויות אני יודעת את האמת והאמת זאת התורה למרות שהרוב מכחישים אותה אני רוצה לבחור לשים את הילד שלי בתלמוד תורה למה שאני לא יקבל הטבות כמו אמא ששמה בבית ספר חילוני מה ההבדל בינינו שאני רוצה חינוך יותר טוב?
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    חחח
    דשש 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הדירות ילכו הרוסים שבאו אחרי דהמדינה עברה את כל החרא מקבלים הכל חינם כל הזקנים שהביאו ליברמן דואג לעמו שבא אתו על המוכן
    סגור
  • 12.
    עבודה בעיניים
    המשלח 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מלל ריק וחסר שיניים בכתבה! הכתבה האמיתית הייתה אמורה להיות:"שר האוצר החליט להעלות את הלוואת המשכנתא ל95%. שתרד כל סוף שנה ע"י החזר מס. כמובן שהבנקים התנגדו למהלך שיפחית את חזירותם בנושא אך שר האוצר וממשלת הכאילו החליטו כי אין מנוס והאזרחים קודמים"!!!
    סגור
  • 11.
    ליברמן מתכוונן לבנות תוך 48 שעות בית להנייה בסכר אסואן. (ל"ת)
    ליברמן =חרטטן 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    ממשלת הליכוד גרמה לכולנו לא להאמין לכלום
    העיראקי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ככה זה שנים סיפרו לנו סיפורים וזרקו לנו חול בעיניים. ימים יגידו אם הממשלה הזאת גם כזאת
    סגור
  • זקוקים לפסיכיאטר
    חיים 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשרעה בתשתיות בעשור האחרון התכנית הזאת לא מגיעה לקרסוליים של מה שנעשה. הבטחות של השקרן אלקין, השקרנית שקד והחזיר המטורף עם עיני הזיקית
    סגור
  • 9.
    ליברמן
    שמשון 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד 2025 לא נראה שהממשלה תחזיק מעמד. צריך פשוט כמו בצרפת 10 אחוז מהדירות ילכו לממשלה והיא תתן למשפחות של צעירים במחיר מוזל. אבל אין סיכוי מדינה של זבלים כולם הליכוד המערך לברמן כולם זהלים
    סגור
  • 8.
    קודם כל תעצרו את יוקר המחיה .. ...אחר כך
    יוסי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם לא מצליחים לעצר את יוקר המחיה דלק חשמל אוכל תרבות חינוך וכד" את יוקר הדיור שהוא נגזרת של מיליון חלקים לצערנו לא ניתן לעצור ..... זה שרשרת הכל תלוי בשני על תעבדו עלינו אני צופה עלייה תמידית בנדלן ...
    סגור
  • 7.
    תוכנית חרטה הדולה
    בנימין 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תוך 4 שנים הקרובות מירי נדל"ן יכפילו את עצמם. הפתרונות אלו שהוצגו לי יועילו בתווך הקרוב והמחירים ימשיכו להשתולל.
    סגור
  • 6.
    בושה של מדינה
    אלי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל מי שישי לו כסף צריך לקבל עונש ממשלה עושה את חיים קשה לכולם יש לממשלה עין רעה על תושבים שלה בושה ליברמן שיצהיר על המיליון של בת שלו בת 23 עם מיליונים בבנק
    סגור
  • 5.
    ליברמן אתה עומד לחטוף נצחון מחץ של נתניהו
    יגאל 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ליברמן מעביר מיידית ,עם אישור התקציב, 30 מיליארד לרע"מ,ומשם ל"יתומי עזה"ילדיהם של המחבלים שטובחים בנו ובחיילינו.שר אוצרנו גם מעביר 6 מיליון לסרוס חתולים.אנו נספוג התייקרויות פחד,משפחות עניות יוצאו מבתיהם כדי לאכול.עד איפה הגענו?!יש לו לשר אוצרנו הרבה כסף כדי לשלוח 130 חמוצים לוועידת האקלים.לא יודעת אם לבכות או לצחוק על ממשלת ההזייה.מאחלת מכל ליבי לשר האוצר שיסיים את חייו כאיש עני מרוד.וזה מגיע לו בהחלט.את נתניהו אנו אוהבים היום יותר מתמיד.
    סגור
  • 4.
    שקרנים
    שלומי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    דיבורים כמו חול איזה 300 אלף חיים בסרט.עד שיהיה אישורים ייקח עוד שנים.חברים זה בית מבטוו חא לגו.שמענו וראינו הבטחות לבד וביצועים לבד
    סגור
  • 3.
    ליברמן
    אריאלי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ליברמן בין של זונה מה אתה עוד רוצה עכשיו גם הדלק חתיכתזבל הרסת את כל המדינה חתיכת ערפד מוצץ דם הלוואי ולא תוכל ליישום ימנייאק
    סגור
  • 2.
    תוך 48 שעות
    חחחח 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחח הזוי
    סגור
  • 1.
    נדלן
    אלי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איפוא הקרקעות? בשטחים, בדימונה ,עפולה קרית שמונה או בכפרים של הערבים. מה עם אסוון במצרים. הניה בעזה . הכל נשאר במקום הזמן עומד מלכת. מתי ממשלת ההבטחות מתפרקת לצערינו .
    סגור