השוק

בנק ישראל מטיל פצצה: המשכנתאות לקראת שינוי דרמטי

כל הבנקים יחויבו להשיב ללקוחות עם אישור או דחיה במתן משכנתא תוך מספר ימים; התשובה תהיה בנוסח אחיד והבנקים יחויבו במסלולים אחידים שיקלו על הלקוחות להשוות ביניהם
ניצן כהן |  13
נגיד בנק ישראל ומנהלי הבנקים (צילום עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון,אבשלום ששוני,אורן דאי)
בנק ישראל לוקח את התחרות במערכת הבנקאית שלב אחד קדימה ומחייב את המערכת הבנקאית להציג מסלולי משכנתא אחידים שיקבעו על ידי בנק ישראל כשהלקוח יהיה זה שיקבע את משך זמן ההלוואה והתשלום החודשים. כלומר בשלושת המסלולים האחידים הלקוח יוכל "לשחק" עם משך הזמן של ההלוואה כדי להקל על התשלום החודשי או להעמיס על עצמו יותר.
בנוסף, המערכת הבנקאית תהיה חייב להשיב ללקוחות על בקשה למשכנתה תוך מספר ימים זאת בעוד המצב כיום הוא שאין מחויבות להשיב ללקוחות תוך פרק זמן מוגדר מראש מה שמקשה על הלקוחות לערוך השוואה בזמן אמת בין המשכנתאות השונות בבנקים השונים.
נתון מעניין נוסף הוא האחידות בנוסך התשובה ללקוחות כך שהלקוח לא יצטרך לפענח כל פעם את התשובה לבנק ויקשה על המערכת הבנקאית "לשחק" עם הנוסחים כך שיהיה קשה להשוות בין המסלולים השונים למשכנתאות ובין הבנקים לבין עצמם.
 
נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון: "החלטנו על קידום רפורמה צרכנית משמעותית, אשר תשפיע במישרין על כל נוטלי המשכנתאות במדינת ישראל. משכנתא היא ההתחייבות הפיננסית הגדולה ביותר בחייהם של מרבית משקי הבית, אך כיום נוטלי המשכנתאות מתקשים בהבנת ההצעות ובהשוואה ביניהן ללא ידע פיננסי עמוק. שורת הצעדים שאנו מקדמים נועדה להעניק כוח רב יותר ללקוחות ולהקל עליהם לקבל באופן מושכל את אחת ההחלטות הפיננסיות המשמעותיות עבורם ואף יסייעו להתנהלותו הכלכלית של משק הבית בהווה ובעתיד. צעדים אלו הם חלק משורה ארוכה של מהלכים שקידמנו בשנים האחרונות, שנועדו כולם לסייע למשקי הבית ולעסקים הקטנים"
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "רכישת דירה היא העסקה הכלכלית החשובה ביותר של משק בית. על מנת לפשט את הליך קבלת המשכנתא למימון הרכישה ולאפשר ללקוחות התקשרות מהירה עם הבנק, שיציע את הצעת הערך הטובה ביותר עבורם, נקטנו במספר צעדים משמעותיים אשר יגבירו את התחרות בין הבנקים ויסייעו ללקוחות בהליך קבלת ההחלטה ובביצועה. צעדים אלו יעודדו את הלקוחות לבצע סקר שוק לפני קבלת משכנתא, שכן יהיה קל יותר להשוות בין ההצעות השונות, והם יגבירו את השליטה מצד הלקוחות על תנאי המשכנתא, לרבות היכולת שלהם לעמוד בהתחייבויותיהם. אני מזמין את הציבור לעשות שימוש בכלים שהעמדנו לרשותו ולבצע השוואה בין ההצעות של הבנקים השונים, שתביא לשיפור בתנאי המשכנתא"
 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שי
    צעד מבורך מאדד 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד תמשיכו ככה
    סגור
  • 8.
    ככה נראית ממשלה שעובדת.
    Or 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוק ההסדרים, תקציב ורק טוב הם עושים לאזרחים. לא ייאמן שיש ביביסטים שמתגעגעים לחוקים הפרסונליים כמו שנתניהו לא לשלם מיסים רטרואקטיבית, או מטוס לא רלוונטי, או להתחמק מבית המשפט...
    סגור
  • 7.
    לבטל את שיטת שפיצר העושקת
    האמת 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף רב נגנב בחסות החוק מ מהזוג הצעיר ראו את רווחי העתק. במזרחי טפחות וחבריו. הההונאה הגדולה שמחירי. הריבית נמוכים.. האמת מאות אלפי שקלים מועברים מהרוכשים לבנקים. בעקבות שיטה זו
    סגור
  • קרן שווה
    סמארט משכבתאות 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי. אם אתה חושב שעדיף קרן שווה, אז לך על זה. אין שום התחייבות של הלקוח לקחת משכנתאות רק בשפיצר. אבל אם אתה חושב שקרן שווה היא פתרון עדיף על שפיצר, אז יש לך טעות גדולה.
    סגור
  • 6.
    סופסוף רגולטור שפוי שלא פוחד מהבנקים
    יוחנן 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודמיו בתפקיד.. חשבו על התפקיד הבא שלהם בשוק האזרחי.ואפשרו לבנקים להשתולל
    סגור
  • טען עוד
  • לא מספיק (ל"ת)
    האמת 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    להורדת יוקר המחייה נדרשים הצעדים הבאים
    עבודה בעיניים 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיפול שורש בתחום החלב הריכוזי, פתיחת המשק ליבוא מוצרי מזון, האצת בניה של רכבת תחתית אמיתית, טיפול אמיתי בתחום הבניה. במקום זה מציגים רפורמת טיפסולוגיה בתחום המשכנאות. המון הומור יש כאן, הבעיה שהוא על חשבוננו.
    סגור
  • 4.
    היכונו לתיאום מחירים
    אייל 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לקחו מהלקוחות את היכולת להתמקח, הכל יראה אותו הדבר ולכן ימכר באותו מחיר
    סגור
  • 3.
    מתי יכנס לתוקף? (ל"ת)
    שלום 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חצי מצחיק
    זיו 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטרת הבנק היא רווח.. באמת נראה להם שמה שהבנקים יורידו מחירים?! אז תשובות של הבנק יהיו מהירות וחותכות אבל עדיין, מחיר מול מהירות. וזה לא שיש כזה מבחר של בנקים
    סגור
  • 1.
    הגהה בסיסית
    אנונימי 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכתבה לא עברה הגהה בסיסית, קצת כבוד לקוראים
    סגור
  • מסכים
    ארי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הם צריכים עזרה אני מתנדב פעם הבאה
    סגור
  • ניגודים
    מ 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא ובעלה הביתה
    סגור