השוק

זה סכום העתק שנתן בנק מזרחי משכנתאות ללקוחות

הדומיננטיות של בנק מזרחי בתחום המשכנתאות נמשכה גם ברבעון השלישי של השנה; מזרחי טפחות עבר את בנק הפועלים בהיקף המשכנתאות שהעניק מאז תחילת השנה וניתן להניח שלמרות האגרסיביות של לאומי בתחום מזרחי עבר גם אותם
ניצן כהן | 
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, מערכת אייס)
בנק מזרחי שומר על דומיננטיות בתחום המשכנתאות וכששוק הנדל"ן רותח והציבור מסתער על המשכנתאות בנק מזרחי טפחות יהיה המרוויח הגדול מהתהליך הזה. מהדוחות הכספיים של מזרחי טפחות עולה כי הבנק העמיד משכנתאות בהיקף של יותר מ-13 מיליארד שקל מתחילת השנה וכדי להיכנס לפורפורציה הרי שבנק הפועלים העמיד משכנתאות באותה התקופה בהיקף של כ-10 מיליארד שקל.
בחודשים האחרונים מתקבלים דיווחים כי בנק לאומי הפך אגרסיבי מאוד בתחום המשכנתאות והוא מנסה לנגוס בעסקאות של הפועלים ומזרחי ולעתים הוא גם מצליח אך מכיוון שבנק לאומי טרם דיווח על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה קשה לדעת אם המדיניות האגרסיבית הצליחה לנגוס בפועלים ומזרחי טפחות או רק שמר על חלקו במערכת.
בסך הכל תיק המשכנתאות של מזרחי טפחות עומד נכון לתום הרבעון השלישי של השנה על כמעט 167 מיליארד שקל לעומת 155.4 מיליארד שקל בתום שנת 2020. 
ההכנסות שהניב תיק המשכנתאות של מזרחי טפחות ברבעון השליש של השנה לבנק עמדו על 580 מיליון שקל לעומת 482 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. מתחילת השנה הניב תיק המשכנתאות של הבנק הכנסות של כמעט 1.7 מיליארד שקל לבנק מה שמראה עד כמה התיק הזה רווחי למזרחי טפחות.
נתון מעניין שכדאי לשים אליו לב הוא שאם תיק המשכנתאות של מזרחי טפחות שהוא ככל הנראה הגדול במערכת הבנקאית, מסתכם ב-167 מיליארד שקל וההכנסות הרבעוניות ממנו (לפחות ברבעון השלישי של השנה) היו של 580 מיליון שקל הרי שאנחנו מדברים על תיק שמניב הכנסה רבעונית של 0.3% וזו הסיבה שהמערכת הבנקאית אגרסיבית מאוד בכל הנוגע להגדלת תיק המשכנתאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה