השוק

טיב טעם ממשיכה להרוויח; יוצאת ברכישה עצמית ותחלק דיווידנד

טיב טעם, הרשת שממשיכה לשמור על בידול משמעותי משאר השחקנים בענף מצליחה לשפר את הדוחות הכספיים; מועדון הלקוחות של הרשת גדל ב-37%; החברה תבצע רכישה עצמית של מניות ב-20 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
חגי שלום מנכ"ל טיב טעם (צילום אסף לב, Magma Images)
טיב טעם היא אחת הרשתות שמצליחות לבדל את עצמן משער השחקנים בתחום קמעונאות המזון וזה עושה לה טוב. החברה פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי היא מצליחה לשפר את כל המדדים שלה - וזה משמעותי בתחום שנמצא בתחרות אכזרית.
במאמר מוסגר נגיד כי עד כה לא נקשר שמה של "טיב טעם" בפרשת תיאום המחירים שהביא לפתיחת חקירה פלילית ברשות התחרות. עוד נזכיר כי בעוד בתחום הדיסקאונט יש תחרות עזה בין הרשתות השונות, הרי בחלק העליון של השוק אין תחרות רבה כל-כך להוציא רשת חנויות הנוחות של פז yellow שרכשה את סניפי סופר יודה והתמזגה עם פרשמרקט ומתכוונת להיכנס חזק למרכזי הערים - ובעיקר לתל אביב.
מהדוחות של הרשת עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ- 5.1% והסתכמו בכ- 410.9 מיליון שקל לעומת כ- 390.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ב-9 החודשים הראשונים של השנה עלו בכ- 3.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ- 1.2 מיליארד שקל.
הפדיון והפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון השלישי עלו בכ- 3.5% ובכ-8%
בהתאמה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה זינק בכ- 30.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ- 30.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי ב-9 החודשים הראשונים של השנה גדל בכ- 32.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 88.8 מיליון שקל.
הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל בכ-38.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ- 19 מיליון שקל. הרווח ב-9 החודשים הראשונים של השנה גדל בכ- 48.9% ביחס לתקופה
המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 54.7 מיליון שקל.
מועדון הלקוחות גדל בכ- 37% ביחס לאשתקד וכולל כ- 428 אלף חברים. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני של כ- 5.7 מיליון שקל וכן על כוונת החברה לרכישה עצמית של מניות החברה עד גובה של 20 מיליוני שקל.
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו מסכמים רבעון חזק עם שיפור בכל הפרמטרים בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה. תוצאות הרבעון הושפעו לאור גידול בהיקפי הפעילות, מעיתוי חגי תשרי וכן מעליה של כ- 37% במועדון הלקוחות שלנו הכולל כ- 428 אלף חברים.
"במהלך הרבעון קיימת עליה בפדיון ובפדיון למ"ר בחנויות זהות ואנו ממשיכים בשמירה על שיעור רווח תפעולי שהוא מעל לממוצע בענף. המשכנו להעמיק את מהלך הוזלת מחירים אשר בא לחזק את הכדאיות לקניה יומיומית ברשת, תוך הקפדה ושמירה על היתרונות המאפיינים את הרשת.
"תוצאות הרבעון הושפעו ממהלך הורדת המחירים שהחל בתחילת 2020 וקיבל את אמון ציבור הלקוחות, דבר המתבטא בגידול משמעותי במספר חברי המועדון, כמצוין לעיל וכן בגידול משמעתי במכירות למ"ר, בשיעור של 35% מתחילת המהלך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מועדון הלקוחות גדל פשוט עכשיו הצטרפות היא בחינם
    ייייייישששששש 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לחגי שלום: מוצרים ברמה גבוהה ומחירים סבירים
    סגור