השוק

עם 5.6 מיליון כרטיסי אשראי, ישראכרט נכנסת לעידן חדש

ישראכרט סיימה את הרבעון השלישי עם תשואה על ההון של יותר מ-15% וזה לא רע לחברה שנמצאת בתחרות עזה; הרבעון השלישי היה הרבעון האחרון של רון וקסלר המנכ"ל הוותיק שהכין מצויין את החברה למפץ הגדול שמתוכנן בשנה הבאה
ניצן כהן |  3
רון וקסלר מנכ"ל ישראכרט (צילום סיון פרג')
הרבעון השלישי של השנה היה הרבעון האחרון של המנכ"ל הוותיק של ישראכרט, רון וקסלר. וקסלר העביר את ישראכרט את התהליך המורכב של הפרידה מעטיני בנק הפועלים ולמעשה העמיד את החברה במבחן האמיתי: האם היא מסוגלת להוביל את שוק כרטיסי האשראי והאשראי הצרכני בלי הגב של הבנק הגדול בישראל.
וקסלר הראה שכן וזה כלל צמצום מצבת כוח האדם, ניהול מערכת יחסים מורכבת בין ההנהלה לדירקטוריון ולבעלי המניות ורגע לפני המפץ הגדול בתחום הפיננסי (עם השקת הבנק הדיגיטלי) הוא משאיר חברה במצב טוב ועם יכולת להתמודד מצויין עם האתגרים (בעיקר הטכנולוגיים) של הענף.
צריך לזכור, רון וקסלר הוא בנקאי, הוצא מצח בבנק הפועלים ולכן טבעי היה לראות אותו מוביל את ישראכרט בתחומי הליבה. כלומר, יותר אשראי ביותר ריבית ופחות סיכון. המנכ"ל הנכנס של ישראכרט, רן עוז יכנס בשבוע הבא לתפקיד והוא יצטרך לקחת את ישראכרט שלב נוסף קדימה ולהפוך אותה למעשה לחברת טכנולוגיה עם פעילות ליבה רחבה יותר, בקיצור: הוא נכנס לנעלים גדולות ונטל ההוכחה עובר אליו.
רון וקסלר המנכ"ל היוצא של ישראכרט אמר עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה כי הוא מסיים את התפקיד עם רבעון שיא בכל הפרמטרים שהוא "תוצאה של סדרת פעולות בהן נקטנו, ביניהן: הפחתת עלויות, טיוב תיק האשראי ושיפור תמהיל הפעילות בכל המגזרים.
"כחלק מההתמודדות המוצלחת עם התחלואה אנו עדים לשיפור מתמשך בכלכלה ובסביבה העסקית שהתאפיינה בצמיחה ובעלייה בהיקפי הצריכה והביקוש. אני בטוח שבאמצעות ההנהלה בראשות מנכ״ל הקבוצה הנכנס, רן עוז, ובתמיכת הדירקטוריון, בראשות תמר יסעור, לצד העובדים והמנהלים המחויבים והמקצועיים ביותר שיש, ישראכרט תמשיך לשיאים חדשים, כשחקנית מובילה ומשפיעה בעולמות האשראי והתשלומים המתקדמים״.
ערן וקנין, משנה למנכ"ל וה- CFO של ישראכרט אמר: הגידול ברווח הוא פועל יוצא של עלייה של כ-15% במחזורי העסקאות, כשלצידה נמשך הגידול בהיקף כרטיסי האשראי הפעילים של החברה. החודש דיווחנו על כניסתה של ישראכרט כמשקיע עוגן לקרן מונטה הפעילה בתחומי הפינטק. בנוסף אנו ממנפים את הקשר העסקי שלנו עם בתי עסק ומקימים מיזם אשראי צרכני בתחום ה –BNPL, שיאפשר ללקוחות פרטיים לקבל הלוואות מחוץ למסגרת האשראי. אנו מקווים כי תוצאות מהלכים אילו, לצד המשך קידום מנועי הצמיחה יובילו להמשך צמיחתה של ישראכרט גם בשנים הבאות".
המספרים של ישראכרט: ההכנסות ברבעון השלישי עלו בכ-9% לכ-585 מיליון שקל, בהשוואה לכ-537 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וצמיחה של כ-4% בהשוואה לכ-565 מיליון שקל ברבעון הקודם של השנה.
הצמיחה בהכנסות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מיוחסת בעיקר לצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ומגידול בהיקף המחזורים בתיירות היוצאת, אם כי עדיין ברמה נמוכה משמעותית מהמחזורים בתיירות היוצאת טרום הקורונה. ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון השלישי של שנת 2021 צמחו בכ-16% לכ-485 מיליון שקל, בהשוואה לכ-419 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נבעה בעיקר מגידול של כ-14.7% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי, ומעלייה בהכנסות המיוחסות לתיירות היוצאת והנכנסת שהובילו לגידול בעמלות מעסקאות מט"ח, וזאת למרות ירידת העמלה הצולבת משיעור של 0.575% ל-0.55% מתחילת השנה ומסביבה תחרותית מאתגרת אשר גרמו להמשך שחיקת עמלות הסליקה מבתי עסק.
הכנסות ריבית, נטו ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-109 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בין היתר כתוצאה מהקיטון ביתרת האשראי לאנשים פרטיים שהחל במהלך שנת 2020 בעקבות משבר מגפת הקורונה. יחד עם זאת, נרשמה עלייה של כ-2% בהכנסות ריבית, נטו ביחס לרבעון הקודם, כתוצאה מהגידול ביתרת האשראי לאנשים פרטיים במהלך הרבעון השלישי של השנה.
בשורה התחתונה, סיימה ישראכרט את הרבעון השלישי עם עלייה של כ62% ברווח נקי שהסתכם בכ-99 מיליון שקל, בהשוואה לכ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נבעה, כאמור, בעיקר מהצמיחה בהכנסות מפעילות כרטיסי אשראי בעקבות הגידול הדו-ספרתי במחזור העסקאות, מירידה בהוצאות בגין הפסדי אשראי כתוצאה מהשיפור באומדנים המאקרו-כלכליים והקטנת היקף המחיקות, נטו.
הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2021 משקף תשואה להון ממוצע (חישוב שנתי) של כ-15.6% ובהשוואה לכ-10.3% ברבעון המקביל אשתקד ולכ-7.4% (בנטרול אירועים חד פעמיים) בהשוואה לסוף שנת 2020.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אולי ערן וקנןי המושחת של פישמן יסביר?
    שלומית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי ערן וקנין המושחת יסביר את התביעה הענקית לחברת טן אותה מינכ"ל תוך הגשת דוחות כזב ? של 44 מיליון שקלים? במקום לקנות כתבות?
    סגור
  • 1.
    כתבה מוזמנת
    הפוך גוטה 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנכ״ל גרוע שמשאיר אחריו הנהלה חלשה, היעדר מנועי צמיחה, נחיתות בכל עולמות האשראי והרבה התעסקות בטפל ולא בעיקר ללא חזון ואסטרטגיה. ישראכרט בתקופת וקסלר התעסקה בעיקר בעצמה ופחות עם הצורך להתמודד עם עולם האיומים וההזדמנויות.
    סגור
  • אולי ערן וקנןי המושחת של פישמן יסביר?
    שלומית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומשנה למנכ"ל מושחת שהביאו מהגניבות של פישמן ומולו תביעת מיליונים חברה שהיא בושה גדולה
    סגור