השוק

אפל ואמזון חוטפות קנס עצום – זו הסיבה שישלמו ביוקר

חקירה נגד שתי החברות האמריקאיות הצביעה על כך שהן שיתפו פעולה כדי להגביל סוחרים באתר אמזון וכך הפרו את חוקי התחרות. ומה התשובה ההזויה של אפל?

מערכת ice | 
טים קוק (צילום ויקיפדיה)
רשות התחרות האיטלקית הודיעה היום כי החליטה להטיל קנסות עצומים על החברות האמריקאיות אפל ואמזון, בשל פגיעה קשה בתחרות.
 
לדבריה, החברות הפרו את סעיף 101 של תקנות המסחר של האיחוד האירופי, כאשר חתמו ב-2018 על הסכם שבמסגרתו סיכמו ביניהן כי אמזון לא תאפשר לסוחרים באתר, האחראי על 70% מרכישות מוצרי החשמל במדינה, להציע אוזניות של אפל והמותג Beats שבבעלותה, אלא אם אפל תאשר זאת במפורש. כך, הן צמצמו את מספר הסוחרים שיכלו להציע את האוזניות ופגעו בתחרות.
הרשות הטילה על אפל קנס בגובה 134.5 מיליון אירו (כ-474 מיליון שקל), ואילו על אמזון הוטל קנס בגובה 68.7 מיליון אירו (כ-242 מיליון שקל). סה"כ הוטלו על שתי החברות יחדיו עיצומים כספיים בגובה של 203.2 מיליון אירו (כ-716 מיליון שקל), לצד הוראה לבטל את המגבלות ולאפשר לכל סוחר באמזון שהוא גם משווק מורשה של מוצרי אפל למכור את מותגי האוזניות שלה ללא אישור מיוחד.
שתי החברות, מצידן, מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי יערערו על הקנסות.
אפל אמרה כי היא מכבדת את הרשות אך "מאמינה שלא ביצענו משהוא רע", מאחר שחוזים עם מוכרים ידועים מבטיח לקונים שהם מקבלים מוצרים מקוריים. "מוצרים לא מקוריים נותנים חוויה נחותה, ולעתים קרובות עלולים אף להיות מסוכנים", טענה החברה. "על מנת להבטיח שהלקוחות שלנו רוכשים מוצרים מקוריים, אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם שותפי המכירה שלנו ויש לנו צוותי מומחים ברחבי העולם העובדים עם אכיפת החוק, המכס והסוחרים כדי להבטיח שרק מוצרים מקוריים של אפל נמכרים". היא לא הסבירה איך מניעת מכירה מחברות שכן יכולות למכור את אותן אוזניות בחנויות הפיזיות שלהן מונעת זיופים.
אמזון מסרה כי "הקנס המוצע חסר פרופורציות ובלתי מוצדק. אנו דוחים את הרמיזה לפיה אמזון מרוויחה על ידי אפליה נגד מוכרים בחנות שלנו, מאחר שהמודל העסקי שלנו תלוי בהצלחתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה