השוק

אל על שרפה 87 מיליון דולר ברבעון; הפעילות מתאוששת

החזרה לשגרה תורמת להכנסות של אל על שמבהירה שההכנסות ברבעון הרביעי יהיו גבוהות; ברבעון השלישי העמיקה החברה את ההפסדים ושרפה מזומנים בקצב מסחרר
ניצן כהן | 
קני רוזנברג (צילום יוטיוב/ Centers Health Care)
הרבעון השלישי של השנה היה רבעון בו לרגע אחד הייתה תחושה של דעיכה במשבר הקורונה והישראלים, חובבי הטיסות ונופשונים לא יפספסו אפשרות לטוס לחו"ל ואל על נמצאת בדיוק במקום הנכון של לקלוט את אלה שחוזרים לטוס ולמעשה להתאושש מההשבתה של השנה שעברה.
דוחות אל על שפורסמו היום מצביעים על עלייה בהכנסות שהסתכמו ב-253 מיליון דולר לעומת 223 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. ביחס להכנסות ברבעון השלישי של 2019 עלו ההכנסות כך שהן היוו 38% מההכנסות אז, טרום הקורונה. הרווח התפעולי התזרימי של החברה (EBITDAR) המשיך להיות חיובי ברבעון השלישי (3 מיליון דולר) אם כי נמוך משמעותית מהרווח התפעולי התזרימי ברבעון השני של השנה.

בסך הכל הפסידה אל על ברבעון השלישי של השנה 137 מיליון דולר ושרפה מזומנים בהיקף מבהיל של 87 מיליון דולר.
נזכיר כי בימים האחרונים הגיע בעל השליטה בחברה, קני רוזנברג, להסכם עם החברה והמדינה במסגרתה הוא יזרים לקופת החברה כמה עשרות מיליוני דולרים כהלוואה נחותה להלוואה שתזרים המדינה. בנוסף קיבלה אל על (ובעל השליטה בה) הארכה של המועד האחרון לצאת להנפקה של 105 מיליון דולר (עד לחודש ספטמבר 2022) וזאת כדי להימנע מהעמדה לפירעון מידי של החוב של החברה למדינה.
אין יותר מידי מה להכביר מילים על המצב של אל על כי ברור שהוא לא טוב בשל משבר הקורונה אבל נקודת האור בחברה, זו שעשויה להיות נקודת האור בהתייחס לעתיד שלה, היא תוכנית ההתייעלות המסיבית שעוברת החברה שעדיין לא הגיעה להתייעלות של הטייסים אבל כל מה שמסביב להם עובר תהליך של התייעלות.
אל על הודיעה בדוחות הכספיים כי ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה יהיו גבוהות מההכנסות ברבעון השלישי וזאת בשל שיפור במצב משבר הקורונה. יחד עם זאת, יש להדגיש שמתחילות לזלוג ידיעות ראשונות על כניסה לגל חמישי של הקורונה שעשוי להשפיע על הביצועים של כל חברות התעופה ולכן הן נעזרות בכספי משלם המסים לצלוח את התקופה הזו.
כספי משלם המסים לא יכולים להחליף מחויבות של בעלי השליטה בחברה ובטח לא יכולים להחליף את התייעלות העובדים ובאל על הבעיה הייתה ונותרה בעל השליטה שלא עמד בהסכם קודם עם המדינה מה שהכניס את אל על לחוסר וודאות כלכלית וכן ועד הטייסים שעדיין לא תרם את חלקו להבראת החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה