השוק

קני רוזנברג נכנע - יזרים 63 מיליון דולר לאל על

ההזרמה שאליה התחייב רוזנברג (בהנחה שיקיים אותה) נועדה לאפשר למדינה להזרים כסף לאל על ובכך לאפשר לה להתמודד טוב יותר עם המשבר בענף התעופה; ההלוואה שיעמיד רוזנברג תהיה נחותה לזו של המדינה
ניצן כהן |  2
הדרמה באל על (צילום Olivier Fitoussi/FLASH90)
איש העסקים קני רוזנברג נכנע לאיום של משרד האוצר וחתם עכשיו על הסכם עם אל על לפיה יעמיד לטובת החברה הלוואה של 63 מיליון דולר כדי שיתאפשר למדינה להזרים לקופת החברה הלוואה ללא ריבית של 30 מיליון דולר. יש להזכיר שרוזנברג כבר חתם על הסכמים כאלה עם המדינה ולא עמד בהם ולכן יש לקחת בזהירות המתבקשת את ההזרמה המובטחת.
על פי ההסכם עליו חתם (בשאיפה שגם יעמוד בו) רוזנברג הוא יזרים לחברה תוך 3 ימים הלוואה נחותה ללא ריבית וללא בטוחות של 25 מיליון דולר, עד לסוף החודש - כלומר בסוף נובמבר, יזרים רוזנברג לחברה עוד 25 מיליון דולר ובסוף חודש פברואר, יזרים עוד 13 מיליון דולר.
 
עוד מתחייב רוזנברג לקבל את מתווה משרד האוצר ולהוציא את אל על להנפקת מניות של 105 מיליון דולר וזאת עד לסוף חודש ספטמבר הבא כשלאחר השלמת ההנפקה, יחשבו 43 מיליון דולר (שמזרים בעוד שלושה ימים) כעמידה בהתחייבות הקודמת של רונברג למדינה.
נזכיר כי בחודש יולי היה אמור קני רוזנברג להזרים 43 מיליון דולר כהון לאל על כחלק מהנפקה כוללת של 105 מיליון דולר וזאת כפי שהתחייב כמה חודשים לפני כן כשהמדינה הזרימה לקופת החברה כ-200 מיליון דולר. רוזנברג לא הוציא את אל על להנפקה ולכן גם לא הזרים כסף לחברה.
אי העמידה של רוזנברג בהתחייבויות למדינה לא הפריע לאל על לבקש מהמדינה הזרמה של 100 מיליון דולר כפיצוי על הקורונה ואת הבקשה הזו הגדיר רמי בלניקוב "כתמוהה" אבל באוצר לא רצו להביא לקריסה של החברה והחליטו להעמיד לטובתה הלוואה המירה למניות ללא ריבית וללא בטוחות של 30 מיליון דולר (כשכל חברות התעופה הישראליות יקבלו כ-40 מיליון דולר) אבל זה הותנה קודם בהזרמה של רוזנברג שהבין כנראה שמשך את החבל עד קצהו עם האוצר שמצידו הצליח לשמור על הקופה הציבורית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עד מתי נזרים כסף ציבורי לשטייטעל איירליינס הכושלת?
    ציזיק 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הבעלים קנה את החברה ב-ק-ו-ר-ו-נ-ה... אז שיתמודד עם המצב מכיסו הפרטי. בושה.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לליברמן. ואם רוזנברג החרדי לא יקיים? להלאים
    מני עשת 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני מרוצה ממך, ליברמן. סוף סוף רוח חדשה באוצר.
    סגור