השוק

פיוס מעצמות: הודו וארה"ב ביטלו את הסנקציות ההדדיות

אחרי שנים של סכסוך בלתי רשמי שכמעט הידרדר לחרמות של ממש, הכריזו ממשלות הודו וארה"ב כי הגיעו להסכמה בנושא תשלום המס של חברות אמריקאיות בהודו
מערכת ice | 
ראש ממשלת הודו (צילום צילום מסך,Yonatan Sindel/Flash90)
ממשלות הודו וארה"ב הצהירו כי הגיעו להסכמה הדדית בנושא תשלום המסים של חברות בינלאומיות – רובן אמריקאיות – במדינת הענק האסייתית, והן נסוגות בהן מסנקציות שהכריזו על המסחר ביניהן.
הסכסוך החל ב-2016, כאשר ממשלת הודו החליטה לדרוש מחברות זרות העוסקות במסחר אלקטרוני, כמו ענקית הקניות ברשת האמריקאית אמזון והמתחרה המקומית שלה פליפקארט, הנמצאת בבעלות וולמארט האמריקאית ולכן אינה משלמת מסים על הכנסותיה בהודו, "היטל שוויון" בגובה 2% מהכנסותיהן. בתגובה, איימה ארה"ב להטיל מסים על סחורות הודיות הנמכרות בשטחה, ובקיץ האחרון אף חתם הנשיא, ג'ו ביידן, על הוראה להטלת עמלות על סחורות הודיות – הוראה שהושעתה תוך זמן קצר, אך נשמרה כאיום ממשי מול הדמוקרטיה הגדולה בעולם.
בחודש שעבר, במסגרת פסגת G20, הסכימו הכלכלות הגדולות בעולם על מסגרת מס עולמית חדשה, שתחייה כל חברה לשלם בכל מדינה לפחות 15% מס על הכנסותיה באותה מדינה. עם זאת, הודו סירבה לבטל את "היטל השוויון" שלה כל עוד המסגרת החדשה אינה חלה.
כעת, הודיעו שתי הממשלות כי הגיעו להסכמה, במסגרתה מסכימה הודו לחשב את שני האחוזים ששילמו ענקיות המסחר המקוון הבינלאומיות כנגד המס העתידי החדש, וארה"ב מסכימה לבטל את איום ההיטלים על סחורות הודיות.
מחלקת האוצר של ארה"ב אמרה כי "הפשרה הזו מייצגת פתרון פרגמטי המסייע להבטיח שמדינות יוכלו למקד את מאמציהן המשותפים בהחלה המוצלחת של ההסכם ההיסטורי של ה-OECD / G20 למסגרת מכלילה של שטר מס רב-לאומי, ומאפשרת את חיסול אמצעי הסחר שאומצו בתגובה להיטל השוויון ההודי".
לפי דיווח באתר הרג'יסטר הבריטי, הסכמים דומים כבר נחתמו בין ארה"ב לאוסטריה, איטליה, בריטניה, טורקיה, ספרד וצרפת. בינתיים, במדינות כמו אינדונזיה, וייטנאם והפיליפינים קיימים היטלים דומים לזה ההודי.
תגיות ארה"ב | הודו | הסכם | מסים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה