השוק

גוגל ואפל חוטפות קנסות מאיטליה – כמה ישלמו?

המדינה יצאה בהודעה חמורה נגד שתי החברות השולטות בשוק הסמארטפונים – והטילה עליהם לשלם מיליוני אירו. איך הגיבו החברות להחלטה?
מערכת ice |  1
גוגל, אפל (צילום freepik)
רשות התחרות והשוק האיטלקית הכריזה אתמול (ו') כי אפל וגוגל הפרו את חוקי הגנת הצרכן במדינה, ועליהן לשלם קנסות בסך 10 מיליון אירו כל אחת.
לטענת הרשות, שתי החברות אשמות בחוסר שקיפות כלפי הצרכנים בנוגע לשימוש שהן עושות במידע שלהן, כמו גם בנקיטת דרכים "אגרסיביות" כדי לכפות על משתמשים לאשר להן את השימוש הזה.
 
לגבי גוגל, קבעה הרשות כי בעת תהליך יצירת החשבון ובזמן השימוש בו לא מוצג למשתמש מידע מספק לגבי הדרכים בהן גוגל אוספת ומשתמשת במידע שלו. בנוסף, האשימו האיטלקים את גוגל בכך שהיא מסמנת מראש את הסכמת המשתמש בהסכמי השימוש שלה, כך שאם המשתמש אינו שם לב הוא עלול לאשר אותם מבלי לדעת כלל שיכול היה לבחור שלא לעשות זאת. לקינוח, לאחר ההסכמה הכמעט כפויה הזו אין דרך ברורה לבטל אותה בדיעבר.
לגבי אפל נטען כי בעת תהליך ההרשמה לשירותיה ובעת הגישה לחנויות המקוונות שלה היא אינה מספקת מספיק מידע לגבי הדרכים בהן היא משתמשת במידע של המשתמשים. הרשות הוסיפה כי בניגוד לגוגל, לא רק שאין דרך לבטל את ההסכמה בדיעבד, אלא אף מלכתחילה לא נותנת אפל למשתמשים בחירה כלשהיא לגבי עיבוד המידע שלהם.
שתי החברות הודיעו כי יערערו על הקנסות.
אפל הצהירה: "אנו מאמינים כי נקודת המבט של הרשות שגויה ונערער על ההחלטה. לאפל מחויבות ארוכת-טווח לפרטיות משתמשינו ואנו עובדים קשה מאוד כדי לעצב מוצרים ותכונות המגנים על המידע של הצרכנים. אנו מספקים שקיפות ושליטה ברמה המובילה בתעשייה לכל המשתמשים כך שיוכלו לבחור איזה מידע לחלוק ואיזה לא, ואיך ישתמשו בו".
וגוגל מסרה: "יש לנו נהלים שקופים והוגנים על מנת לספק למשתמשים שלנו כלים שימושיים ומידע בהיר אודות השימוש שלהם. אנו מעניקים לאנשים שליטה פשוטה כדי לנהל את המידע שלהם ולהגביל את השימוש במידע האישי, ואנו עובדים קשה כדי לציית לכל כללי הגנת הצרכנים. איננו מסכימים עם החלטת הרשות ונערער עליה".
החלטת החברות לערער על הקנס נראית יותר כמו אינסטינקט אוטומטי מאשר כמו החלטה שנובעת מתוך חוסר רצון לשלם את סכום הקנסות: לפי הדו"חות הרבעוניים של שתי החברות, מדובר מבחינתן בכסף קטן; גוגל הכניסה ברבעון השלישי של השנה מעל 65 מיליארד דולר ב-92 ימים, שהם 706.5 מיליון דולר ביום או כמעט 30 מיליון דולר בכל שעה. את סכום הקנס – 10 מיליון אירו, שהם 11.3 מיליון דולר, היא מכניסה בכל 23 דקות בערך; במקביל, אפל הכניסה באותו רבעון 83.4 מיליארד דולר, שהם 906.5 מיליון דולר ביום ו-37.8 מיליון דולר בשעה. את סכום הקנס היא מכניסה בכל 18 דקות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפל עובדת קשה מאוד..רחמיי (ל"ת)
    ר 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור