השוק

S&P מעלות: 2021, השנה בה ישברו שיאים בהנפקות האג"ח

בחודש נובמבר גייסו החברות בבורסה 10 מיליארד שקל באג"ח וזה מבלי לקחת בחשבון את גיוסי הענק של הבנקים בחו"ל; 2021, שוברת שיאים בהנפקות האג"ח; אז רגע לפני שהריבית עולה ורגע לפני שגולשים למשבר - כולם רצים לגייס
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן)
מאז התחילה המחצית השניה של השנה, שוק ההנפקות יצא לחגיגה כשעיקר ההנפקות הן הנפקות של אגרות חוב כשהחברות מנצלות את עודף הנזילות של המשקיעים ואת העובדה שהריבית עדיין נמוכה ויוצאות לגיוסים בהיקפים מרשימים.
בחברת הדירוג S&P מעלות אומרים היום שהיקף ההנפקות בחמשת החודשים האחרונים (מיולי 2021) גבוה ביותר מכ-45% בהשוואה להיקף ההנפקות בכל המחצית הראשונה של השנה. "הגידול מוסבר בעיקר מהנפקות בהיקפים גבוהים יחסית של מספר חברות: לרבות חזרה לפעילות ההנפקות, בהיקפים משמעותיים של הבנקים, לצד הנפקות בהיקפים גבוהים של מספר חברות בעיקר מקרב חברות בדירוגים גבוהים יחסית (קבוצת ilAA)".
 
בסך הכל, מתחילת השנה גייסו החברות בישראל 65 מיליארד שקל לעומת 55 מיליארד שקל בכל שנת 2020. "בנוסף לכך" אומרים ב-S&P מעלות "כ-13 מיליארד שקל נוספים גויסו השנה בחו"ל ונרשמו ברצף מוסדי. (על ידי בנק הפועלים, מזרחי טפחות ואנרגי'אן).  כך שבפועל הסכום הכולל צפוי לשקף פעילות שיא ברמה השנתית.
"הגידול השנה הונע מצמיחה הן של הסקטור הפיננסי והן של הסקטור הריאלי וכן ממספר הנפקות בהיקפים משמעותיים יחסית שתרמו לצמיחה בהיקף גיוסי אג"ח קונצרני השנה".
בחודש שעבר (נובמבר) היקף ההנפקות האג"ח הקונצרני צפוי להסתכם בכ-10 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  "לקראת סוף החודש ועם סיומה של תקופת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה בוצעו מספר הנפקות שתרמו חלק משמעותי מהפעילות החודשית, ובשבועות הקרובים חברות מתחומי פעילות שונים ממשיכות להיערך לביצוע הנפקות. החודש בלטו הנפקות של הבנקים: בנק דיסקונט עם הנפקת ענק בהיקף של כ-4.5 מיליארד שקל ובנק לאומי עם כ-2.2 מיליארד שקל" אמרו S&P מעלות.
נתון מעניין הוא הגיוסים של החברות האמריקאית שחזרו למשחק לאחר שנעדרו מהשטח בשנתיים האחרונות, "מספר הנפקות של חברות בדירוג גבוהה יחסית כבר בוצעו וחברות חדשות בוחנות הנפקת אגח בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה